کد مطلب: 

288766

همکاری امارات و اندونزی در اقتصاد دیجیتال و مراکز داده

وزارت سرمایه گذاری امارات و وزارت شرکت‌های دولتی جمهوری اندونزی یادداشت تفاهمی امضا کردند تا پایه‌های سرمایه گذاری‌هایی را که از رشد اقتصاد دیجیتال حمایت می‌کند، ایجاد کنند.
همکاری امارات و اندونزی در اقتصاد دیجیتال و مراکز داده

به گزارش سیتنا، یادداشت تفاهم وزارت سرمایه گذاری امارات و وزارت شرکت های دولتی جمهوری اندونزی به امضای محمد حسن السویدی وزیر سرمایه گذاری و ایریک طاهر وزیر شرکت های دولتی جمهوری اندونزی رسید. هدف این تفاهم نامه ایجاد چارچوبی برای همکاری سرمایه گذاری مشترک در زمینه زیرساخت های دیجیتال با تمرکز ویژه بر مراکز داده در اندونزی است که در آن گروه بزرگی از مراکز داده با ظرفیت کل هزار مگاوات توسعه خواهند یافت. جمهوری اندونزی به عنوان چهارمین کشور پرجمعیت جهان، اقتصاد دیجیتال پر رونقی دارد که به واسطه حضور بسیاری از استارت آپ ها هدایت می‌شود. در حال حاضر بیش از 60 مرکز داده در مقیاس بزرگ در کشور اندونزی وجود دارد و انتظار می‌رود که بازار مرکز داده محلی شاهد نرخ رشد سالانه 14 درصدی بین سال‌های 2023 تا 2028 باشد.

مراکز داده که بخش‌های مهم زیرساخت اقتصاد دیجیتال هستند، گزینه‌ای امن برای ذخیره داده‌های حیاتی و اجرای برنامه‌ها در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهند و به اولویت جمهوری اندونزی تبدیل شده‌اند.

تقویت مشارکت بین بخش‌های دولتی و خصوصی در امارات متحده عربی و جمهوری اندونزی یکی از زمینه‌های مورد توجه این تفاهم‌نامه است، علاوه بر این، فرمول‌های همکاری بسیاری در زمینه‌ها و بخش‌های مختلف از جمله تحقیقات سیاست‌گذاری، توسعه گواهی‌نامه، نوآوری، تحقیق و توسعه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

محمد حسن السویدی بر استحکام روابط بین امارات و اندونزی و اشتیاق برای توسعه آنها و سوق دادن آنها به مسیرهای جدید تاکید کرد و گفت: ما مشتاق هستیم که در حمایت و تسریع در همه مسیرهای توسعه در اندونزی مشارکت کنیم. توسعه و افزایش ظرفیت مراکز داده امکان ایجاد فرصت های امیدوارکننده زیادی را فراهم می‌کند که مسیر اندونزی را به سمت دستیابی به آینده ای مرفه تر افزایش می دهد. ایریک طاهر به نوبه خود بر رهبری بزرگی که اندونزی در زمینه مراکز داده در منطقه جنوب شرقی آسیا به دست آورده است، تأکید کرد. تشویق PT Telkom Indonesia (Persero)، یا Telkom، یکی از شرکت های دولتی اندونزی، برای تبدیل شدن به شرکت پیشرو مرکز داده در آسیای جنوب شرقی؛ یکی از برجسته ترین برنامه‌های اجرا شده در اندونزی در این زمینه است.

طاهر گفت: "تلکام سرمایه گذاری‌های خود را به گونه ای هدایت می‌کند که به آن امکان می دهد سهم مرکز داده خود را در اقتصاد دیجیتال در اندونزی، که بزرگترین در جنوب شرقی آسیا خواهد بود، افزایش دهد. این شرکت همچنین بر پروژه‌های زیرساختی تمرکز دارد. یکی از آنها میتراتل است که اخیراً عرضه اولیه عمومی را انجام داد. این یادداشت تفاهم با هدف تقویت روابط اقتصادی بین امارات متحده عربی و جمهوری اندونزی امضاء شد. حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در سال گذشته به حدود پنج میلیارد دلار رسیده است که افزایشی در حدود 20 درصد نسبت به سال 2021( باحجم تجارت حدود چهار میلیارد دلار) را نشان می دهد.

توافقنامه مشارکت جامع اقتصادی بین دو کشور در سپتامبر 2023 لازم‌الاجرا شد و انتظار می‌رود که توافقنامه مشارکت فرصت‌های جدیدی را ایجاد کند که به رشد حجم تجارت متقابل به صورت سالانه برای رسیدن به 10 میلیارد دلار در پنج سال آینده منتهی شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-14 12:41

افزودن دیدگاه جدید