کد مطلب: 

288697

وزیر ارتباطات: پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارها برای هر شهری لازم و ضروری است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارها برای هر شهری لازم و ضروری است و شهرداری‌ها و مدیران محلی باید خود به دنبال رفع مشکلات و اجرای هر چه سریع تر این پروژه باشند، چراکه زیرساخت‌های شهر خود را برای دهه‌های آینده تقویت می کنند.
وزیر ارتباطات: پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارها برای هر شهری لازم و ضروری است

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه دیدارهای هفتگی خود با نمایندگان مجلس برای بررسی وضعیت ارتباطات درنقاط مختلف کشور، با غلامرضا شریعتی اندراتی، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه، احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس، ابوموسی، حاجی آباد و بندر خمیر و رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر ارتباطات در ابتدا در دیدار با نماینده مردم بهشهر،نکاء و گلوگاه با اشاره به اینکه در این حوزه انتخابیه 28 روستا فقط در دولت سیزدهم به اینترنت پرسرعت مجهز شده است، گفت: با این تعداد 95 درصد روستاهای بالای بیست خانوار این مناطق تحت پوشش قرار گرفته اند و 26 روستای دیگر نیز تا دهه فجر سال جاری متصل یا بهبود کیفیت می یابند.

وی افزود: برای این شهرستان ها 181 کیلومتر فیبرنوری ابلاغ شده که تاکنون 146 کیلومتر آن اجرا و بقیه نیز در دست اجراست.

زارع پور به انجام پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهرستان نکاء نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه برای زیرساخت های یک شهر در آینده بسیار ضروری است و شهرداری ها باید برای تسریع در انجام این پروژه تلاش کنند.

وزیر ارتباطات در دیدار با نماینده مردم بندرعباس، ابوموسی، حاجی آباد و بندر خمیر نیز به پوشش 98 درصدی 440 روستای بالای بیست خانوار این حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: از این تعداد 84 روستا در دولت سیزدهم تحت پوشش قرار گرفته و 31 روستا نیز تا دهه فجر سال جاری به اینترنت پرسرعت مجهز می شوند.

زارع پور با اشاره به اینکه تاکنون 220 کیلومتر فیبرنوری در این مناطق اجرا شده است، گفت: 50 کیلومتر دیگر نیز در حال انجام است.

وزیر ارتباطات در دیدار با رجب رحمانی، نماینده مردم تاکستان نیز با اشاره به اینکه تمام 91 روستای بالای بیست خانوار این شهرستان به اینترنت متصل هستند، گفت: با توجه به اینکه صددرصد روستاهای این شهرستان متصل هستند به دنبال ارتقا و بهبود کیفیت در این روستاها هستیم.

وی با اشاره به پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در تاکستان، افزود: اگر هرچه سریع تر با شهرداری این شهرستان توافق شود می توانیم 50 درصد این شهر را تا پایان سال جاری تحت پوشش فیبرنوری قرار دهیم.

زارع پور در این دیدارها با تاکید به اهمیت پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، تصریح کرد: اجرای این پروژه برای هر شهری لازم و ضروری است و شهرداری ها و مدیران محلی باید خود به دنبال رفع مشکلات و اجرای هر چه سریع تر این پروژه باشند چرا که زیرساخت های شهر خود را برای دهه های آینده تقویت می کنند.

وزیر ارتباطات به پروژه توسعه ارتباطات در روستاها نیز اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم تاکنون بیش از 5500 روستا به اینترنت پرسرعت متصل شده اند و 2 هزار روستا نیز باقی مانده که تا پایان سال متصل می شوند.

بر اساس همین گزارش، وزیر ارتباطات برای بررسی بهتر وضعیت ارتباطات در روستاها، با یکی از اهالی روستاهای شهرستان تاکستان تماس گرفت و وضعیت ارتباطات در این روستا را جویا شد.

نمایندگان مردم نیز در این دیدارها، با تقدیر از اقدامات انجام شده در دو سال گذشته، به مشکلاتی در برخی از مناطق و روستاها اشاره کردند و وزیر ارتباطات نیز به پیگیری و رسیدگی به این مسائل تاکید کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-13 10:57

افزودن دیدگاه جدید