کد مطلب: 

288599

قطار پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها به شهر گلوگاه رسید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران از ارائه خدمات اینترنت پرسرعت ثابت بر بستر فیبرنوری به ۱۳۸۰ خانوار شهر گلوگاه تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.
قطار پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها به شهر گلوگاه رسید

به گزارش سیتنا، اسماعیل اعزی در جلسه هماهنگی اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار ها FTTX شهر گلوگاه در فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه خوشبختانه استان مازندران در فرآیند اجرای پروژه فیبر نوری جزو استان‌های پیشرو در کشور بوده عنوان کرد: با حمایت‌های استاندار مازندران و معاونین ایشان، فرمانداری های مختلف شهرستانی و شهرداران مناطق تاکنون موفق با اجرای این پروژه در تعداد زیادی از شهرهای مختلف استان بوده ایم و بزودی عملیات اجرایی تعدادی دیگر از شهرهای مختلف استان نیز آغاز خواهد شد.

اعزی ضمن تقدیر از پای کار بودن فرمانداران و شهرداران مختلف شهرهای استان مازندران تصریح کرد: در موضوع توسعه ارتباطات بر بستر فیبر نوری عزم دولت اتصال ۲۰ میلیون خانوار به این فناوری تا پایان سال آینده است که سهم مازندران ۶۵۰ هزار پورت تعیین شده است.

رییس شورای راهبری مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران در ادامه افزود: انشالله در صورت انجام هماهنگی های لازم و امضاء قرارداد این پروژه میان اپراتور متعهد و شهرداری گلوگاه تا پایان سال جاری ۱۳۸۰ خانوار شهر گلوگاه به اینترنت پرسرعت ثابت بر بستر فیبر نوری برخوردار و طعم شیرین فناوری را خواهند چشید.

وی، یکی از سیاست‌های مهم و کلان دولت سیزدهم را طرح توسعه زیرساخت های دیتا و ارتباطات ثابت دانست و تاکید کرد: بدون شک یکی از راهکارهای این طرح، توسعه شبکه فیبر نوری در سطح کشور و استان است.

رییس کارگروه توسعه ارتباطات استان مازندران در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌ها و حمایت‌های فرماندار شهرستان گلوگاه در حوزه پروژه های ارتباطی افزود: دولت شرایط و تسهیلات مناسبی را برای حضور فعالان عرصه فیبر نوری در کشور ایجاد کرده است تا جایی که با مشارکت شرکت‌های ارایه دهنده خدمات ارتباطات ثابت مقرر شد بسترها و زیرساخت‌های مناسب را در شهرهای مختلف استان اجرایی نموده تا اینترنت پرسرعت، پایدار و امن به مشترکان خانگی و کسب و کارها ارائه شود.

دبیر کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان مازندران همچنین در خاتمه خاطر نشان کرد: با تلاشهای صورت گرفته و حمایت های فرمانداران عزیزمان در شهرستانهای مختلف، نهایی سازی تفاهم نامه میان شرکت های مجری پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها FTTX و شهرداری های شش شهر دیگر استان از جمله گلوگاه در حال انجام است که پس از امضاء قرارداد و تفاهم نامه اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-11 12:25

افزودن دیدگاه جدید