کد مطلب: 

288481

وزیر ارتباطات در شورای اداری چهارباغ، اعلام کرد: رکورد ۹ پرتاب فضایی در دولت سیزدهم طی مدت دو سال

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در دو سال اخیر دولت سیزدهم با ۹ پرتاب فضایی بیش از ۸ سال گذشته پرتاب صورت گرفته است، گفت: با پرتاب موفقیت آمیز کپسول زیست فضایی که چند روز پیش اتفاق افتاد، حالا ایران جزو ۶ کشور دارای این فناوری قرار گرفت که این همان مسیر پیشرفت است.
وزیر ارتباطات در شورای اداری چهارباغ، اعلام کرد: رکورد ۹ پرتاب فضایی در دولت سیزدهم طی مدت دو سال

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نمایندگی از دولت در جلسه شورای اداری شهرستان چهارباغ که با حضور مدیران و نخبگان این شهرستان برگزار شد، با اشاره اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات، گفت: امروز بیش از گذشته نیازمند کار مجاهدانه هستیم چرا که دشمن به دنبال ناامید کردن مردم و نشان دادن کشوری عقب مانده و بدون پیشرفت است.
وی با اشاره به پرتاب دو روز گذشته کپسول زیستی به فضا، افزود: با این پرتاب موفقیت آمیز ایران جزو ۶ کشور دارای این فناوری قرار گرفت و این همان مسیر پیشرفت است.
زارع پور با اشاره به هدف دشمن برای نامید کردن نوجوانان و جوانان کشور، گفت: دشمن می خواهد با نشان دادن صحنه ای دیگر ناامیدی ایجاد کند که ما مسوولان باید با کار مجاهدانه و عالمانه باعث امید نسل جوان باشیم و واقعیت های کشور را نیز برای مردم بیان کنیم تا باعث تقویت امید و ایمان جوانان شود.
وی افزود: ما وظیفه سنگینی در حوزه جهاد تبیین داریم و باید در این حوزه مشارکت کنیم.
وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به رخوت چند ساله در کشور، به اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: دولت مردمی تلاش می کند که عقب ماندگی ها را جبران کند و رشد اقتصادی منفی را به ۶ درصد رسانده و توانسته تورم ۶۰ درصدی را به ۴۰ درصد برساند، البته تک رقمی کردن تورم نیاز به زمان دارد و محتاج کار جهادی است.
وی به شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از پروژه های مهم وزارت ارتباطات و زیرساخت اصلی کشور در سال های آینده اشاره کرد و افزود: پیشرفت این شبکه در دو سال فعالیت این دولت از ۲۳ درصد به حدود ۶۴ درصد تحقق رسیده است.
زارع پور پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها را از پروژه های زیرساختی شبکه عنوان کرد و گفت: با این پروژه سرعت های هزارمگابیتی به مردم ارائه می شود و شهرستان چهارباغ به عنوان یکی از نخستین شهرها تحت پوشش قرار گرفت و به این فناوری مجهز شد.
وی حمایت از پیام رسان های داخلی را یکی دیگر از اقدامات وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم اعلام کرد و افزود: در یکسال و نیم اخیر کاربران این پیام رسان ها به ۱۰ برابر رسیده است.
وزیر ارتباطات به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز اشاره کرد و گفت تا پایان سال ۲۰ درصد خدمات دولت باید هوشمند شود که توانایی این کار وجود دارد.

وزیر ارتباطات در شورای اداری چهارباغ، اعلام کرد: رکورد ۹ پرتاب فضایی در دولت سیزدهم طی مدت دو سال
وی به شروع برنامه های فضایی کشور از سال ۸۷ اشاره کرد و افزود: این برنامه ها از سال ۹۱ با حداقل ظرفیت انجام می شد که در دو سال اخیر با ۹ پرتاب بیش از ۸ سال گذشته پرتاب داشته ایم.
زارع پور در ادامه به فعالیت شبکه اجتماعی ویراستی اشاره کرد و از مسوولان شهرستان و استان خواست از طرق این شبکه با مردم در ارتباط باشند و مشکلات مردم را از این طریق پیگیری کنند.
وزیر ارتباطات همچنین درباره مشکلات مطرح شده به نوپا بودن شهرستان چهارباغ اشاره کرد و به حاضرین در جلسه قول پیگیری مشکلات مطرح شده را از وزرای مربوطه داد.
 جمع حاضر در این نشست به مشکلاتی در زمینه کمبود آب، نبود فرهنگسرا و بیمارستان، کمبود سرانه های ورزشی و زیرساخت های حمل و نقل اشاره کردند.
در این جلسه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و پیام نیز گزارشی از اقدامات خود در این جلسه ارائه کردند.
وزیر ارتباطات در ادامه در مصلی نماز جمعه شهر چهارباغ حاضر شد و در سخنانی گزارشی از اقدامات دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات در دو سال گذشته ارائه کرد.
زارع پور با اشاره به تلاش های شبانه روزی دولت سیزدهم، گفت: در گذشته ظرفیت های زیادی در سیاست خارجی ما بود که آن را کنار گذاشته بودند اما در این دولت با فعال کردن این ظرفیت ها در حال تعامل و رابطه با کشورهای مختلف هستیم که ثمره آن در آینده نزدیک برای مردم قابل مشاهده می شود.
وی به مصوبات هیات دولت برای این شهرستان اشاره کرد و افزود: ما در دولت تلاش می کنیم که قول های داده شده عملیاتی شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 1 (1 vote)
سیتنا 1
2023-12-08 15:11

افزودن دیدگاه جدید