کد مطلب: 

288438

حقوق‌بگیران در ایران در سال ۱۴۰۳ چقدر مالیات خواهند داد؟ (+اینفوگرافیک)

بر اساس متن نهایی بودجه سال ۱۴۰۳، با افزایش ۲ میلیون تومانی سقف معافیت مالیاتی حقوق، معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران در ایران به ۱۲ میلیون تومان افزایش یافت.
حقوق‌بگیران در ایران در سال ۱۴۰۳ چقدر مالیات خواهند داد؟ (+اینفوگرافیک)

به گزارش سیتنا، بر اساس متن نهایی لایحه بودجه سال آینده، معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران از ۱۰ میلیون تومان در ماه به ۱۲ میلیون افزایش یافت و معافیت درآمدی سالانه مشاغل و درآمد اجاره مستغلات نیز به ترتیب به ۷۵ و ۵۷ میلیون تومان تعیین شده است.

پیش از این سقف معافیت مالیاتی اصناف و مشاغل ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و درآمد اجاره مستغلات ۴۵ میلیون تومان تعیین شده بود.

همزمان با افزایش سقف معافیت مالیاتی حقوق در ویرایش نهایی بودجه ۱۴۰۳ به ۱۴۴ میلیون تومان در سال و ۱۲ میلیون تومان در ماه، سقف‌های بالاتر مالیاتی حقوق هم افزایش یافت.

بر این اساس، از مازاد درآمد سالانه ۱۴۴ میلیون تومان تا ۱۹۸ میلیون تومان ده درصد مالیات، از درآمد سالانه ۱۹۸ میلیون تا ۳۲۴ میلیون تومان ۱۵ درصد، از درآمد سالانه ۳۲۴ میلیون تا ۴۸۰ میلیون تومان ۲۰ درصد و از مازاد درآمد بالای ۴۸۰ میلیون تومان ۳۰ درصد مالیات اخذ می‌شود.

به این ترتیب با اصلاح بخش مالیات در لایحه بودجه ۱۴۰۳، افرادی که سالیانه ۱۴۴ میلیون تومان (ماهیانه ۱۲ میلیون تومان) حقوق می‌گیرند از مالیات معاف هستند، اما افرادی که ماهیانه بین ۱۲ تا ۱۶.۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، حداکثر ۴۵۰ هزار تومان مالیات پرداخت خواهند کرد.

در این راستا افرادی که ماهیانه بین ۱۶.۵ تا ۲۷ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند باید ۱۵ درصد مالیات بدهند که حداکثر ۲ میلیون و ۲۵ هزار تومان مالیات پرداخت خواهند کرد. افرادی که ماهیانه بین ۲۷ تا ۴۰ میلیون حقوق دریافت می‌کنند حداکثر ۴ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان مالیات پرداخت خواهند کرد، این مالیات ۲۰ درصد خواهد بود.

در عین حال افرادی که ماهیانه بیش از ۴۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، باید حداقل ۴ میلیون و ۵۷۵ هزار تومان مالیات پرداخت کنند.

حقوق‌بگیران در ایران در سال ۱۴۰۳ چقدر مالیات خواهند داد؟ (+اینفوگرافیک)

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-12-06 21:54

افزودن دیدگاه جدید