کد مطلب: 

288137

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشگاه ICT و دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران

تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در زمینه دیپلماسی ICT، اقتصاد دیجیتال بین المللی، سواد رسانه‌ای و دیگر زمینه‌ها به مدت پنج سال به امضا رسید.
امضای تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشگاه ICT و دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران

به گزارش سیتنا، در راستای اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص نقش اقتصاد دیجیتال در رشد و توسعه اقتصادی کشور و در جهت بهره مندی مستمر و نهادمند از خرد جمعی همچنین همکاری علمی آموزشی و پژوهشی در راستای ارتقاء کمی و کیفی هدفها و برنامه‌‌های مشترک بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با نمایندگی دکتر محمد رضوی زاده و دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران با نمایندگی دکتر عاملی به مدت پنج سال منعقد گردید.

بر اساس این تفاهم نامه دو طرف متعهد شدند در جهت استفاده متقابل توانایی‌‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری از طریق تشکیل کارگروه‌‌های مشترک، برگزاری کارگاه‌ها، همایش‌ها و نشست‌های علمی از جانب پژوهشگاه و دانشکده مطالعات جهان بستر‌های پشتیانی و فعالیت‌‌های علمی را فراهم کنند.

گفتنی است توافق بر همکاری طرفین در زمینه های دیپلماسی حوزه ICT، اقتصاد دیجیتال بین المللی، سواد رسانه ای، سازمانهای منطقه ای و بین المللی حوزه ICT، حکمرانی فضا، فناوریهای نوظهور و حقوق بین الملل، مشتمل بر رصد فناوری، آینده پژوهی و تهیه گزارش های بین المللی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات از موضوعات این تفاهم نامه است.

همچنین ارزیابی شاخص های بین المللی حوزه فاوا و رصد گزارش های بین المللی این حوزه، رصد و پایش مستمر تحولات فناورانه جهان، تحرکات منطقه و کشورهای همسایه در حوزه فاوا و بهره برداری از تجارب برتر، تبیین الگوهای تحول تنظیم گری در عرصه فاوا و اقتصاد دیجیتال از دیگر موارد همکاری در این تفاهم نامه است.

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشگاه ICT و دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-11-30 08:39

افزودن دیدگاه جدید