کد مطلب: 

288068

اتصال ۷۷۹ خانوار روستایی و عشایری اصفهان به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: ۷۷۹ خانوار روستایی و عشایری استان اصفهان با پوشش جمعیتی 3287 نفر از طریق احداث سه سایت همراه، به شبکه ارتباطی کشور و اینترنت پرسرعت متصل شدند.
اتصال ۷۷۹ خانوار روستایی و عشایری اصفهان به اینترنت پرسرعت

به گزارش سیتنا، جعفر مطلب زاده گفت: با احداث سه سایت در منطقه عشایری «سرتنگ شهید» از توابع شهرستان سمیرم با ۴۵۰ خانوار عشایری و بیش از 2200 نفر غیر مقیم و روستاهای «غَرغَن»، شهرستان فریدن، با ۱۷۹ خانوار و ۵۲۴ نفر، «حَسن آباد» شهرستان اردستان با ۷۹ خانوار و ۲۷۹ نفر و «خُشک آباد» اردستان با ۹۱ خانوار و ۲۸۴ نفر به شبکه ارتباطی کشور و اینترنت متصل شدند.

وی ادامه داد: این سه سایت‌ با فناوری 4G توسط اپراتور همراه اول و از محل از محل بودجه "USO" (توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی) در این روستاها و منطقه عشایری راه‌اندازی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان اظهار کرد: برق رسانی به سایت عشایری در منطقه سرتنگ شهید واقع در جنوبی ترین نقطه مرزی استان اصفهان با استان کهگیلویه و بویراحمد، پس از برگزاری جلسات متعدد و با دستور استاندار وقت و اختصاص بودجه استانی، توسط شرکت توزیع برق استان تامین شد.

وی بیان کرد: ۱۲ منطقه عشایری این استان بدون ارتباط مخابراتی است و حل مشکلات این مناطق در اولویت‌ این اداره کل و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد.

به گفته وی، تا پایان سال، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از محل بودجه "USO" به شبکه ارتباطی کشور و اینترنت متصل می‌شوند.

مطلب‌زاده با اشاره به اینکه زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این روستاها با اتصال به شبکه ارتباطی کشور و اینترنت محقق خواهد شد، خاطرنشان کرد: اتصال این روستاها و منطقه عشایری به شبکه ارتباطی کشور در راستای تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان، رونق اقتصادی و تسهیل زندگی مردم صورت گرفته است.

براساس آمار اداره کل امور عشایر استان اصفهان، 9605 خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می‌کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه هستند.

در شهرهای بویین میاندشت، فریدن و چادگان واقع در غرب استان ۲۷ هزار نفر عشایر ایل بختیاری و در سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان اصفهان ۲۴ هزار نفر از ایل قشقایی و محمدآباد و نصرآباد در شرق این استان سه هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه سکونت دارند.

شهرستان کوهستانی سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان، شهرستان اردستان در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان‌ و شهرستان فریدن در غرب اصفهان قرار دارند.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای ۱۱۴ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار سکنه دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-11-28 15:33

افزودن دیدگاه جدید