کد مطلب: 

287976

اتاق اصناف ایران: مالیات تعمیرکاران موبایل منصفانه نیست

رئیس کمیسیون تخصصی تلفن همراه و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران با اشاره به موضوع مالیات تعمیرکاران موبایل گفت: در حال حاضر مالیاتی که از تعمیرکاران تلفن همراه دریافت می‌شود، منصفانه نیست.
اتاق اصناف ایران: مالیات تعمیرکاران موبایل منصفانه نیست

به گزارش سیتنا، سیدحسین سادات‌حسینی گفت: یک تعمیرکار برای تعویض و تعمیر ال‌سی‌دی یک تلفن همراه نیاز به خرید ال‌سی‌دی از قطعه‌فروشان دارد. اگر قیمت کالای مذکور را ۲۰ میلیون تومان و اجرت تعمیرکار را ۵۰۰ هزار تومان در نظر بگیریم، در نتیجه تعمیرکار باید ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بابت خرید ال‌سی‌دی و تعمیر موبایل از صاحب موبایل دریافت کند؛ در حالی که اجرت تعمیر موبایل تنها ۵۰۰ تومان است، اما مالیات اخذ شده از تعمیرکار، معادل کل تراکنش، یعنی ۲۰ میلیون ۵۰۰ هزار تومان کسر می‌شود.

به گفته وی این معضل باعث شده تا اکثر افراد صنف تعمیرکاران تلفن همراه اقدام به دریافت مجوز برای فروش موبایل کنند.

سادات‌حسینی ادامه داد: هم اکنون در حال اجرای طرح رتبه‌بندی تکنیسین‌های تلفن همراه هستیم و قرار است با رتبه بندی در سه سطح A و B و C کلیه فعالان صنف تعمیرکاران موبایل بتوانند زیر نظر اتحادیه‌های مربوطه فعالیت کنند.

وی در پایان با اشاره به توجه ویژه اتاق اصناف ایران و تشکیل کمیسیون تخصصی تلفن همراه و لوازم جانبی، اظهار امیدواری کرد که با همکاری دو جانبه، بازار تلفن همراه منظم‌تر از همیشه به کار خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-11-27 09:54

افزودن دیدگاه جدید