کد مطلب: 

287823

برنامه شرکت Bayanat امارات برای استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی شهری

شرکت بیانات اعلام آمادگی کرده است تا با پرتاب ماهواره‌های جدید و بهبود مستمر در قابلیت‌های حسگر خود، داده‌های مکانی را با دقت و جزئیات بی‌سابقه جمع‌آوری کند و از برنامه‌های وسایل نقلیه خودران ابوظبی و شهر هوشمند پشتیبانی کند.
برنامه شرکت Bayanat امارات برای استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی شهری

به گزارش سیتنا، شرکت بیانات (Bayanat)، یک ارائه دهنده خدمات و محصولات داده‌های جغرافیایی در امارات است. این شرکت هدفش ارائه داده و اطلاعات لازم به مشتریان خود در زمینه‌های زیرساخت ملی، نفت و گاز و زیرساخت‌های شهری است.

هوش مصنوعی مسیری را برای تصمیم‌گیری دقیق‌تر و به موقع در طیف گسترده‌ای از زمینه‌ها، از کشاورزی و برنامه‌ریزی شهری گرفته تا مدیریت بلایا و حفاظت از محیط زیست ایجاد می‌کند.

بیانات اعلام کرد آماده است تا با پرتاب ماهواره‌های جدید و بهبود مستمر در قابلیت‌های حسگر خود، داده‌های مکانی را «با دقت و جزئیات بی‌سابقه» جمع‌آوری کند و از برنامه‌های وسایل نقلیه خودران ابوظبی و شهر هوشمند پشتیبانی می‌کند. این شرکت با شرکت ارتباطات ماهواره‌ای Al Yah ابوظبی، معروف به Yahsat و شرکت Iceye، بعنوان یک توسعه‌دهنده ماهواره‌های رادار مصنوعی، برای ایجاد قابلیت‌های سنجش از راه دور ماهواره‌ای ملی و رصد زمین در امارات متحد شد.

عبدالله الشمسی، مدیر عملیات بینات گفت که اولین ماهواره به عنوان بخشی از این برنامه قرار است در سه ماهه اول سال 2024 پرتاب شود. بیانات به دنبال تجاری سازی دپارتمان بررسی نظامی امارات متحده عربی، بخشی از نیروهای مسلح، ایجاد شد. این برنامه نقشه برداری و محصولات و خدمات جغرافیایی در سطح ملی را برای بخش های دولتی و خصوصی در امارات ارائه می‌کند

ماه گذشته، ابوظبی همچنین خوشه صنعت خودروهای هوشمند و خودمختار را در مرکز انرژی پاک مصدر سیتی راه اندازی کرد که هدف آن تبدیل امارات به مرکز اصلی توسعه وسایل نقلیه با فناوری پیشرفته، تنوع بیشتر اقتصاد و ایجاد هزاران شغل بود. انتظار می رود این‌هاب چند وجهی بین 90 تا 120 میلیارد درهم (24.5 میلیارد دلار تا 32.7 میلیارد دلار) به اقتصاد امارات متحده عربی کمک کند و تا 50هزار شغل ایجاد کند. بر اساس شاخص شهر هوشمند موسسه بین المللی توسعه مدیریت سوئیس برای سال 2023، ابوظبی عنوان خود را به عنوان هوشمندترین شهر خاورمیانه و شمال آفریقا و سیزدهمین شهر جهان را به لطف اولین ابتکارات دیجیتالی خود حفظ کرد.

داده‌های Fortune Business Insights نشان می دهد که پیش بینی می‌شود بازار جهانی تجزیه و تحلیل جغرافیایی از 79 میلیارد دلار تخمین زده شده در سال 2023 تا سال 2030 به 207 میلیارد دلار برسد. بیانات همچنین به تقویت چندین قرارداد مشارکت و همکاری خود با آژانس های دولتی، مؤسسات تحقیقاتی و شرکت های خصوصی، چه در سطح محلی و چه در سطح جهانی، با هدف کمک به «هوشمندتر شدن» ابوظبی ادامه می دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-11-23 10:06

افزودن دیدگاه جدید