کد مطلب: 

287731

اتصال پنج روستای استان کردستان به شبکه ارتباطی کشور

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان، با اشاره بر لزوم پیشرفت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان، از اتصال پنج روستای دیگر این استان به شبکه ارتباطی کشور خبر داد.
اتصال پنج روستای استان کردستان به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش سیتنا، آرام حیدری، گفت: توسعه و پیشرفت زیرساخت های ارتباطی در استان کردستان یکی از اهداف مهم این اداره کل می باشد که در این راستا با حمایت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با احداث سه سایت جدید پنج روستای شاهیدر از توابع شهرستان مریوان، محمدآباد کریان و گاییدر در شهرستان کامیاران و ککلیک آباد و سرومال در شهرستان سروآباد با 230 خانوار به شبکه ارتباطی کشور متصل شدند.

وی افزود: برای احداث هر سایت جدید به غیر از دسترسی جاده و تأمین برق سایت، حدود 50 میلیارد ریال هزینه و اعتبار نیاز است که این اعتبار توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (طرح USO) فراهم و در اختیار پیمانکاران قرار می گیرد.

حیدری با اشاره به وضعیت توپوگرافی منطقه کردستان، اظهارکرد: در برخی از مناطق کوهستانی استان، احداث یک سایت واقعاً مشکل و دشوار است، اما با همت همکاران حوزه ارتباطات در این استان و پیمانکاران مربوطه این اهداف در کمترین زمان به انجام می رسد و امیدورام که با این همت تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان کردستان تا پایان سال جاری به شبکه ارتباطی کشور متصل شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-11-21 12:56

افزودن دیدگاه جدید