کد مطلب: 

287492

مدیریت کیفی و کمی منابع انسانی؛ اولویت اصلی شرکت مخابرات

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، گفت: برنامه مدیریت کیفی و کمی منابع انسانی و تحول مدیریت منابع انسانی در حال حاضر از اولویت های اصلی شرکت مخابرات در سراسر کشور است.
سلطانی

به گزارش سیتنا، مجید سلطانی در نشست هم اندیشی و تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات ضمن بیان این مطلب و با اشاره به اهمیت ارزیابی های سالانه و ماهانه در مجموعه گسترده ای مانند مخابرات ایران اظهار داشت: برنامه مدیریت کیفی و کمی منابع انسانی و تحول مدیریت منابع انسانی در حال حاضر از اولویت های اصلی شرکت مخابرات در سراسر کشور است.

وی گفت: در حال حاضر پس از تمام تلاش های انجام شده در حوزه توافقات و هم افزایی ها، نیاز جدی به مدیریت کیفی و کمی منابع انسانی و ایجاد توازن در مناطق مخابراتی و کاهش زیان استان های زیان ده هستیم.

وی با بیان تشریح اهمیت مدیریت منابع منابع انسانی شرکت مخابرات با توجه به گستردگی و پهنه خدمات آن گفت: این موضوع هم از منظر اداره شرکت و هم از منظر ارایه خدمات بسیار اهمیت دارد، به ویژه با توجه به نقصان هایی که به علت وضعیت درآمدی در این بخش وجود داشته است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: این موضوع، سابقه و ریشه چندین ساله دارد که به علت کاهش در آمد و مشکلات تعرفه ای، در مناطق ، بحث مهم مدیریت منابع انسانی مغفول مانده است .

وی با اشاره به ناهماهنگی در بحث مدیریت منابع انسانی اعلام کرد: شرکت مخابرات ایران، شرکتی است که از دولتی به خصوصی تبدیل شده ولی حوزه مدیریت سرمایه انسانی آن، به هیچ وجه، حالت خصوصی و چابکی لازم را پیدا نکرده است.

مهندس سلطانی با اشاره به فرآیند چابک سازی و تحول منابع انسانی در تلکام های مهم دنیا خاطر نشان کرد: این موضوع چالش چندین ساله را در شرکت مخابرات ایران به وجود آورده است ، زیرا فاقد برنامه مدون در ورود و خروج منابع انسانی هستیم.

وی،کمبود نیروی متخصص با مهارت بازاریابی و نگهداشت مشتری، حاکمیت فرهنگ دولتی، کمبود همکاری بین بخشی، عدم تناسب حقوق و مزایا با شایستگی افراد را از چالش های مهم منابع انسانی و یک موضوع راهبردی برای مخابرات عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به مسایل کلیدی ساختار، نیاز سازمان به ارتباطات افقی، کمبود انعطاف سازمان در قبال تغییرات بازار را از جمله مشکلات مهم پیش روی مدیریت مخابرات عنوان کرد.

وی افزود: قدیمی بودن ساختار و عدم تناسب ساختار با زیست بوم فعلی دیجیتال، چالش ها را در بخش منابع انسانی حتی بیشتر از شرکت های کاملا دولتی نموده است.

مهندس سلطانی گفت: هزینه ها و افزایش تورم به اندازه ای بالاست که تمام عم افزایی ها و توافقات و پیشرفت های انجام شده را پوشش نمی دهد.

وی میانگین هزینه به درامد شرکت مخابرات ایران حدود ۸۸ درصد است و استان هایی هستند که این میانگین کمتر یا بیشتر است و برای استان هایی که وضعیت هزینه به درآمد آنها بالاتر است باید اقدامات بهبود فوری، جدی و اساسی انجام دهیم.

مهندس  سلطانی افزود: استان هایی که در این مورد ضعف دارند، توازن در آمدی و وضعیت شرکت را در میانگین سود و هزینه به هم می زندد و بدون تعارف باید برای  بین استان ها و ایجاد توازن در هزینه و درآمد فکر اساسی کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات ایران به دلیل عدم تناسب تعرفه ها سال هاست که در بحران است و پس از سه سال تلاش مداوم به نقطه ای رسیده ایم که فقط بخشی از زیان دهی مجموعه را پوشش می دهد.

وی با اشاره به لزوم چابک سازی منابع انسانی در مناطق مخابراتی و استان ها ، کاهش هزینه های ناشی از این چابک سازی و مدیریت را بسیار لازم عنوان کرد و گفت :فکر مشکلات ناشی از بیکاری نیستیم ،اما واقعیت این است که شرکت مخابرات ایران به دلیل عدم چابک سازی منابع انسانی درمنگنه قرار گرفته است و امکان پیشرفت و حتی سر به سر شد بی هزینه و درآمد را از دست داده است .

مهندس سلطانی افزود: مولد سازی و چابک سازی امکانات و دارایی شرکت و منابع انسانی ، از ستون های مهم توسعه و در آمدزایی شرکت است و فروش املاک نیز در صورت اجرا ، به علت شرایط اضطرار است وگرنه ، فروش املاک، به هیچ وجه به نفع شرکت نیست.

وی خاطر نشان کرد، استان ها در مواردی مانند مناقصات، فروش ضایعات ، مدیریت املاک و مدیریت تمام دارایی های فیزیکی و منابع انسانی شرکت، به نیاز به دقت و توجه بیشتری دارند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: اگر قرار به دویدن است، همه باید با هم بدویم و این معنای اصلی مولدسازی و مدیریت منابع مختلف از جمله دارایی های املاک و منابع انسانی است.

مهندس سلطانی در پایان تاکید کرد، با توجه به بررسی ها و ارزیابی های استانی ، استان هایی که در موارد یاد شده، شرایط نامناسبی دارند هرچه سریع تر باید شرایط را بازسازی کرده و مدیریت هزینه ها را تا حد امکان به سودآوری و بازاریابی با نگاه تجاری نزدیک کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-11-15 14:54

افزودن دیدگاه جدید