کد مطلب: 

287242

تفاهم‌نامه اجرای ۲۲۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در شهر اراک امضا شد

با حضور وزیر ارتباطات و استاندار استان مرکزی، تفاهم‌نامه اجرای ۲۲۰ کیلومتر طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها برای پوشش ۱۶۵ هزار خانوار در شهر اراک، بین شهرداری و اپراتور مجری به امضا رسید.
تفاهم‌نامه اجرای ۲۲۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در شهر اراک امضا شد

به گزارش سیتنا، عصر پنج‌شنبه با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی، نشست شورای اداری استان در سالن غدیر استانداری برگزار و در پایان این نشست تفاهم‌نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر اراک، بین شهرداری این شهر و اپراتور مجری امضا شد.

در قالب این طرح بیش از ۲۲۰ کیلومتر حفاری و فیبرکشی انجام خواهد شد و بیش از ۱۶۵ هزار خانوار در شهر اراک به منظور استفاده از خدمات شبکه ملی اطلاعات با سرعت بسیار بالا تحت پوشش شبکه فیبر نوری و سرویس FTTH قرار خواهند گرفت.

زارع‌پور در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه با بیان اینکه استان مرکزی جزو نخستین استان‌های کشور است که از فناوری فیبر نوری بهره‌مند می‌شود و شهر ساوه امروز تحت پوشش کامل قرار گرفت، گفت: امیدواریم تا هفته دولت سال آینده شاهد اتصال تمام شهرهای استان به شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها باشیم.

وی افزود: این طرح، اینترنت ثابت را با سرعت ۷۰۰ تا ۸۰۰ مگابیت بر ثانیه در اختیار مشترکین قرار می‌دهد در حالی که متوسط سرعت اینترنت ثابت در کشور هم‌اکنون ۱۱ تا ۱۲ مگابیت بر ثانیه است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-11-09 21:50

افزودن دیدگاه جدید