کد مطلب: 

287047

تحقق وعده دولت سیزدهم در کاهش پینگ بازی‌های رایانه‌ای و افزایش کیفیت شبکه با راه‌انداری سرویس «رادار بازی»

کاهش پینگ بازی‌های رایانه‌ای و افزایش کیفیت شبکه از جمله اهداف تعیین شده برای شرکت ارتباطات زیرساخت در دولت سیزدهم بود که در این راستا سایت رادار گیم راه‌اندازی و پیش برده شد تا علاوه بر افزایش قابل توجه سرعت دانلود و آپدیت بازی‌ها، باعث کاهش چشمگیر پینگ نیز شود.
رادار بازی

به گزارش سیتنا، تیم رادار گیم جمعی از گیمرهای مختلف کشور هستند که با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هدف یافتن راه‌حل برای مشکلات دسترسی گیمرها، تصمیم گرفتند تا یک سرویس رایگان برای تمام کاربران ایجاد کنند تا بتوانند با رفع مشکلات گیمرهای کشور، شاهد رشد گیم و گیمرها باشند.

رادار گیم از چندین بخش تشکیل شده است که به شرح ذیل است:

۱. سایت رادار گیم با آدرس http://radar.game که در آن می توانید پینگ به برخی از بازی‌های مورد نظر را دریافت کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارید و از کیفیت خدمات اپراتورها مطلع شوید.

۲. شبکه محتوای بازی‌ها (CDN) به دلیل آنکه سرورهای محتوا همچون دانلود و آپدیت از گیم سرورها جدا هستند، توانستند با CDN محتوای بازی‌ها، مستقیما و از داخل کشور محتوای بازی‌ها را در اختیار کاربران قرار دهند تا دانلود، آپدیت و سرعت لود گیمرها سریع‌تر شود و در همین راستا روزانه بازی‌های پرطرفدار در حال اضافه‌شدن به رادار هستند.

۳. سرویس کاهش پینگ و رفع اختلال که در قالب یک اپلیکیشن موبایل و کامپیوتر است و کار سرویس‌های کاهش پینگ را کامل‌تر کرده و مسیریابی بهتر تا گیم سرورها را به صورت کاملا رایگان انجام می دهد.

۴. دی ان اس که برای بسیاری از گیمرها حیاتی است؛ مخصوصا کنسول بازها.

در سرویس رادار بازی، شما می توانید در پلی استیشن، ایکس باکس، ویندوز، اندروید و مک این سرویس پینگ را پیاده کنید تا سرعت دسترسی به بازی های لیست شده افزایش یابد.

لازم به ذکر است که سرویس DNS رادارگیم که اولین سرویس اینترانت 10.10.10.10 کشور است و هدف این مجموعه راه اندازی یک مرجع گیمینگ در داخل کشور است که کمک بزرگی به گیمرهای داخلی می‌کند.

تیم رادار بازی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با تعداد زیادی از توسعه دهندگان در اقصی نقاط کشور همکاری می‌کند و استفاده از این سرویس به صورت رایگان است.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز سال گذشته اعلام کرده بود که استفاده از سایت و اپلیکیشن رادار بازی علاوه بر افزایش قابل توجه سرعت دانلود و آپدیت بازی‌ها، باعث کاهش چشمگیر پینگ نیز خواهد شد که در نتیجه تجربه‌ای دلچسب و لذت‌بخش از بازی‌های آنلاین را به کاربران ارائه خواهد کرد. این اتفاق از طریق انتقال CDN‌های این بازی ها به داخل کشور و کوتاه کردن مسیر دسترسی کاربران داخلی کشور به سرورهای بازی و طراحی ابزارهای خاص توسط متخصصان جوان کشورمان صورت گرفته است.

در همین راستا، مهرماه سال جاری کاربری در شبکه‌اجتماعی ویراستی با خطاب قرار دادن عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: چند ماهی از رونمایی سرویس ‎رادار گیم می‌گذرد. آخر هفته با اینترنت TD LTE ایرانسل یک بازی سنگین از Steam دانلود کردم که سرعت دانلود تا 140 مگابیت و عالی بود. چون محتوا را از CDN داخل کشور دانلود می‌کرد. همچنین پینگ و کیفیت بازی‌ها چه ایرانی و چه خارجی خیلی بهتر از قبل شده است.

عیسی زارع پور هم در پاسخ به این کاربر نوشت: «کاهش پینگ بازی ها و افزایش کیفیت شبکه از جمله اهداف تعیین شده برای شرکت ارتباطات زیرساخت است. خوشحالم که تلاشهای همکارانم جواب داده و موجب رضایت کاربران عزیز است. ان شاءالله کیفیت شبکه روز به روز بهتر خواهد شد. از تلاشهای همکارانم در بخش‌های گوناگون متشکرم.»

گفتنی است؛ پینگ معیاری برای احتساب فاصله‌ی زمانی اتصال بین دو دستگاه در شبکه است و از طریق میزان پینگ یک سرویس اینترنتی، می‌توان دریافت که چقدر طول خواهد کشید که یک بسته اطلاعات از سمت دستگاه هوشمند مانند کامپیوتر به سمت سرور رفته و دوباره از آن مسیر برگردد؛ پینگ محتوا در بازی‌های آنلاین اهمیت دارد و معمولا گیمرها در زمان بالا بودن پینگ با مشکل مواجه می‌شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-11-05 10:38

افزودن دیدگاه جدید