کد مطلب: 

286630

انصاری، معاون وزیر ارتباطات: فعالیت‌های توسعه‌ای اپراتورها با تغییر تعرفه میسر است

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات با اشاره به تکالیف برنامه هفتم، گفت: باید تعرفه در بخش های مختلف تغییر کند تا اپراتور ها بتوانند در کشور فعالیت های توسعه ای داشته باشند.
علی اصغر انصاری

به گزارش سیتنا، مخابرات به عنوان هشتمین اپراتور کشور، پروانۀ یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSp )دریافت کرد.

در نشست این تفاهم نامۀ که با حضور رییس، نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران ، امیر لاجوردی، قائم مقام وزیر در امور ارتباطات و رئیس رگولاتوری و علی اصغر انصاری، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات محل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شد.براساس مفاد این تفاهم نامۀ ،شرکت  مخابرات متعهد شد که بعد از دریافت پروانۀ unsp، تعداد ۷ میلیون ظرفیت از ۲۰ میلیون پوشش مورد نظر در کلان پروژۀ ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها را پیش از پایان تابستان ۱۴۰۴ آماده تحویل به مشترکان کند.

سرعت بیشتر به هدف گذاری دولت سیزدهم در پروژه توسعه فیبرنوری

امیر لاجوردی، قائم مقام وزیر در امور ارتباطات و رئیس رگولاتوری همچنین در این نشست با تاکید بر اینکه فعالیت های شرکت مخابرات در توسعه فیبرنوری متوقف نبوده گفت: امروز روزبه یاد ماندی برای صنعت ارتباطات کشور است چرا که ورود شرکت مخابرات به پروژه توسعه  فیبرنوری در کنار دیگر مجریان این طرح ، سرعت بیشتری به هدفگذاری دولت سیزدهم است.

طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها، کلان پروژۀ دولت سیزدهم در حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات است که اجرای آن سبب خواهد شد تا توقف یک دهه‌ای توسعۀ شبکۀ ثابت کشور جبران شود.

وی افزود : اجرای این طرح منجر به ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری ویژۀ منازل و کسب و کارها توسط اپراتورهای دارای تعهد خواهد شد. کاربران ایرانی با استفاده از فیبرنوری امکان بهره‌بردن از سرعتی بیش از ۸۰ برابر سرعت فعلی اینترنت کشور را خواهند داشت؛ چرا که توسعۀ شبکۀ فیبرنوری سبب می‌شود که مردم ایران بتوانند از سرعت‌های بالغ بر ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه استفاده کنند.

علی اصغر انصاری همچنین در این نشست، با اشاره به تکالیف برنامه هفتم گفت: باید تعرفه در بخش های مختلف تغییر کند تا اپراتورها بتوانند در کشور فعالیت های توسعه ای داشته باشند .

انصاری، معاون وزیر ارتباطات: فعالیت‌های توسعه‌ای اپراتورها با تغییر تعرفه میسر است

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات افزود: اگر سرمایه گذاری در بخش توسعه ای ارتباطات صورت نگیرد ارتباطات در کشور نابود می شود باید مسایل و مشکلات را به یاری هم از میان برداریم تا این صنعت نجات پیدا کند.

امیر لاجوردی، رئیس رگولاتوری با بیان اینکه اعتبار این پروانه به مدت ۱۰ سال است گفت: بر اساس این پروانه اپراتورهای دارای شبکه ارتباطی  می‌توانند با دریافت الحاقیه پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی، کلیه خدمات این صنعت را به مشترک با دریافت این پروانه، ارائه هرگونه خدمت مخابراتی، ارتباطی و انتقال داده‌ها از قبیل دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و خدمات مبتنی بر آن، خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت، خدمات شبکه‌های اختصاصی، خدمات رادیو ترانک عمومی، خدمات دسترسی ماهواره‌ای، خدمات مکالمه و ارتباط (صوتی، متنی، داده‌ای و تصویری)، انواع خدمات ارزش‌‏افزوده و مکالمه صوتی بین‌‏الملل وارده و صادره برای مشترکین در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور و بر بستر شبکه موضوع پروانه توسط دارنده پروانه با قابلیت ترابردپذیری و تحرک‌‏پذیری امکان‌پذیر می‌شود.

وی با اشاره به قوانین برنامه هفتم برای توسعه پروژه فیبر نوری تصریح کرد : ایجاد ۲۰ میلیون اتصال تا پایان برنامه از اتفاق های خوب این برنامه است.

رئیس رگولاتوری با بیان اینکه  تمدید پروانه های الحاقی به این دوره رسیده بود گفت : تجمیع پروانه خدمات مختلف از ویژگی های بند های ااین الحاقیه است.

دکتر انصاری، با اشاره به تکالیف برنامه هفتم گفت : باید تعرفه در بخش های مختلف تغییر کند تا اپراتور ها بتوانند در کشور فعالیت های توسعه ای داشته باشند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات افزود : اگر سرمایه گذاری در بخش توسعه ای ارتباطات صورت نگیرد ارتباطات در کشور نابود می شود باید مسایل و مشکلات را به یاری هم از میان برداریم تا این صنعت نجات پیدا کند.

وی در این نشست، با بیان اینکه مخابرات زیر بنا توسعه در کشور و نماینده جمهوری اسلامی در تلکام کشور است اظهار داشت: مخابرات پرچمدار ملی ارتباطات کشور است و باید به فوریت به توسعه ارتباطات کشور کمک کرد .

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-10-25 12:25

افزودن دیدگاه جدید