کد مطلب: 

286585

اجرای قریب به 1634 کیلومتر فیبرنوری روستایی در استان خراسان شمالی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی، گفت: قریب به 1634 کیلومتر فیبرنوری روستایی در سطح استان از محل خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) در حال اجرا است که بیش از 490 کیلومتر آن اجرایی شده و با بهره‌برداری از این مسیرهای اجرا شده، ارتباطات پایدار 89 روستای استان خراسان شمالی تامین خواهد شد.
علی مرتضوی

سید علی مرتضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا ضمن تشریح اقدامات این اداره کل در طرح توسعه پروژه فیبرنوری بر اساس ابلاغ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از پیگیری جدی توسعه این پروژه در کلیه شهرستان‌های استان خبر داد.

وی در تشریح این طرح ملی گفت: طرح ملی توسعه شبکه دسترسی ارتباطات پرسرعت مبتنی بر فیبرنوری تا منازل و کسب و کارها (FTTH) در حال حاضر در اولویت طرح‌های استانی در سراسر کشور قرار دارد و در استان خراسان شمالی بنا بر ابلاغ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتور توسعه‌دهنده پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در کلیه شهرهای استان معرفی شده و تلاش می‌شود تا تمامی شهرهای استان تحت پوشش فیبرنوری قرار گیرند.

مرتضوی پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری روستایی در استان خراسان شمالی، اظهار کرد: قریب به 1634 کیلومتر فیبرنوری روستایی در سطح این استان از محل خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) در حال اجرا است که بیش از 490 کیلومتر آن اجرایی شده و با بهره برداری از این مسیرهای اجرا شده، ارتباطات پایدار 89 روستای استان تامین خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی، گفت: فاز اول پروژه فیبرنوری روستایی (تار) به طول 493 کیلومتر در مناطق محروم و فاقد زیرساخت، کمتر توسعه یافته و مرزی این استان با پیشرفت فیزیکی 80 درصدی در حال اجراست.

مرتضوی افزود: در جهت تکمیل و اصلاح مسیرهای فیبرنوری روستایی، فاز دوم این پروژه به طول 1141 کیلومتر مصوب شد که در اولویت اول 248 کیلومتر ابلاغ و حدود 100 کیلومتر از این ابلاغ اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل این دو فاز، تعداد 273 سایت و مرکز مخابراتی روستایی از خدمات فیبرنوری بهره مند خواهند شد و ضمن ایجاد بستر ارتباطی اتصال 383 روستا به شبکه ملی اطلاعات از طریق فیبرنوری، منجر به تکمیل رینگ ارتباطی استان و تامین ارتباطات پایدار در مواقع بحرانی از طریق مسیرهای پشتیبان فیبرنوری خواهد شد.

مرتضوی، افزایش پهنای باند ارتباطی، ایجاد بستر خدمات رسانی تلفن ثابت، ارائه بهتر خدمات الکترونیک دولت و ایجاد اتوبان خدمات ارتباطی در روستاها را از اهداف اجرای پرژه فیبرنوری روستایی عنوان کرد.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فزرانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-10-24 10:28

افزودن دیدگاه جدید