کد مطلب: 

286446

مدیرکل ارتباطات خراسان رضوی در گفت‌وگو با سیتنا: فیبرنوری در دسترس بیش از ۶۲ هزار خانوار در استان قرار گرفت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، گفت: در قالب طرح دسترسی منازل و کسب‌و‌کارها به فیبرنوری (FTTH)، بالغ بر ۷۵ کیلومتر حفاری صورت پذیرفته و با ایجاد شبکه فیبرنوری، سرویس اینترنت ثابت مبتنی بر فیبر، در دسترس بیش از ۶۲ هزار خانوار قرار گرفته‌ است.
علی دلگیر

علی دلگیر در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در استان خراسان رضوی، اظهار کرد: پیرو هماهنگی‌های صورت گرفته در قرارگاه تحول شبکه ملی اطلاعات استان خراسان رضوی با محوریت معاونت محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و همچنین تعامل با دستگاه‌های ذیربط استانی نظیر اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شمال شرق، ارتباطات زیرساخت استان، شهرداری‌ها و اپراتورهای مربوطه، تاکنون شرکت شاتل در مناطق ۹ و ۱۱ مشهد اقدام به فعالیت کرده است و در قالب طرح دسترسی منازل و کسب‌و‌کارها به فیبرنوری (FTTH)، بالغ بر ۷۵ کیلومتر حفاری صورت پذیرفته و با ایجاد شبکه فیبرنوری، سرویس اینترنت ثابت مبتنی بر فیبر، در دسترس بیش از ۶۲ هزار خانوار قرار گرفته‌ است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: برای شتابدهی به اجرای پروژه در مشهد، چهار اپراتور دیگر نیز با هماهنگی وزارت متبوع، برای اجرای پروژه در نظر گرفته شده‌اند که به‌زودی فعالیت خود را با هماهنگی شهرداری آغاز خواهند کرد.

وی در پایان اشاره کرد: در ۱۴ مرکز شهرستان استان خراسان رضوی به غیر از مشهد مقدس نیز ابلاغ به شرکت ایرانسل و شاتل انجام گردیده و در دست پیگیری جهت اجرای پروژه می‌باشد. همچنین در مابقی شهرهای استان، موضوع ابلاغ پروژه از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال بررسی و انجام است.

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-10-21 10:25

افزودن دیدگاه جدید