کد مطلب: 

286428

کاهش جزئی قیمت‌ها در بازار گوشی تلفن همراه در پی ثبات در بازار ارز + جدیدترین قیمت انواع مدل گوشی

هم‌زمان با فروکش‌ کردن تب افزایش قیمت ارز و ثبات در این بازار، قیمت‌ها در بازار گوشی تلفن همراه هم در آخرین روزهای مهرماه با کاهش جزئی مواجه شد.
کاهش جزئی قیمت‌ها در بازار گوشی تلفن همراه در پی ثبات در بازار ارز + جدیدترین قیمت انواع مدل گوشی

به گزارش سیتنا، در این روزها قیمت برخی از مدل‌های برتر و محبوب گوشی سامسونگ پایین آمد. گوشی اس‌۲۳ اولترا سامسونگ یکی از مدل‌هایی است که در روزهای اخیر قیمتش یک‌میلیون‌ تومان کاهش یافت و به زیر ۴۸ میلیون تومان بازگشت.

اما اس۲۲ اولترا با حفظ قیمت همچنان در بازار حدود ۴۳ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. همین وضع نیز در گروه گوشی‌های میان‌رده سامسونگ برقرار است. در سری «ای»، قیمت ای۵۴ نزدیک به ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافت و اکنون در بازار ۱۲ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان معامله می‌شود. همچنین، ای۳۴ نیز بدون تغییری محسوس، ۹ میلیون تومان قیمت دارد، اما در بازار گوشی‌های همراه نشان تجاری اپل، چشم‌ها همچنان در انتظار خبرهایی تازه از مجوز رجیستر شدن آیفون ۱۴ است.

اعلام خبر احتمال صدور مجوز رجیستری آیفون ۱۴ در روز ۱۸ مهرماه در نشستی با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد، منجر به افزایش اخبار تاییدنشده و التهاب در بازار گوشی‌های آیفون شد. مهدی اسلام پناه در نشست خبری در رابطه با موضوع رجیستری آیفون ۱۴ گفت: «اگر محدویت‌های ارزی کم شده و وزارت ارتباطات صلاح بداند این کالا در آینده رجیستر خواهد شد.»

دقایقی پس از اظهارات رئیس سازمان ملی استاندارد، «حمیدرضا دهقانی‌نیا» سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر رجیستری آیفون ۱۴ را تکذیب کرد و به تسنیم گفت: «موضوع رجیستر شدن یا نشدن تلفن‌های همراه مربوط به حوزه استاندارد نیست و نباید در این خصوص اظهارنظری صورت گیرد.»

البته این خبرها باعث کاهش مختصر قیمت آیفون ۱۳ معمولی و پرومکس شده است. هرچند آیفون ۱۳ معمولی، پس از کاهش قیمت در روز چهارشنبه، بار دیگر روز پنجشنبه ۲۷ مهر افزایش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی داشت و در حال حاضر، آیفون معمولی ۳۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و آیفون ۱۳ پرومکس ۶۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

قیمت آیفون ۱۴ پرومکس همچنان در محدوده ۶۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باقی‌مانده است، اما نگه‌ داشتن این قیمت با هر خبری درباره صدور رجیستری آن بعید به نظر نمی‌رسد.

تاکید نهادهای مسوول بر جمع‌آوری گوشی‌های آیفون ۱۵ سبب شده است وضع عرضه این مدل جدید آیفون نیز مبهم باشد و نتوان قیمت دقیقی برای آن در بازار متصور شد.

حوالی نیمه مهرماه، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با انتشار بیانیه‌ای خواستار ممنوعیت واردات سری آیفون ۱۵ به ایران شد و اعلام کرد ورود این گوشی‌ها در هرشرایطی غیرقانونی محسوب می‌شود و به‌زودی از بازار جمع‌آوری خواهد شد.

وضع گوشی‌های شیائومی نیز، که برند سوم در بازار موبایل ایران است، تابع اوضاع کلی بازار است. قیمت نوت ۱۲ پرو شیائومی، در پی ادامه کاهش قیمت، در روزهای اخیر به مرز ۱۲ میلیون تومان رسیده است و این احتمال وجود دارد که متوسط قیمت فروش ۱۲ میلیون تومان را هم در روزهای آینده از دست بدهد. اما ای‌م ۱۱ اولترا همچنان قیمت ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را حفظ کرده و ثبات در قیمت آن در روزهای اخیر نشان‌دهنده آن است که این روند دست‌کم در روزهای آینده نیز حفظ شود. نوت ۱۱ نیز همچنان با کمی نوسان در محدوده ۷ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان باقی‌ مانده است.

در سری پوکو، قیمت گوشی پوکو ایکس ۵ در هفته گذشته بارها از مرز ۱۲ میلیون عبور کرد، ولی باز این سطح قیمت را از دست داد. قیمت این مدل نیز در فروشگاه‌های مختلف از ۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان تفاوت دارد.

گرانی حاکم بر بازار گوشی‌های موبایل نتوانسته تمایلی به سمت گوشی‌های تولید داخل ایجاد کند. بر اساس داده‌های فروشگاه‌ها و سایت‌های فروش موبایل، قشر کم‌درآمد همچنان ترجیح می‌دهد از گوشی‌های ارزان برندهای معتبر جهانی استفاده کند و تمایلی به خرید برندهای تولید داخل ندارد.

گوشی‌های مدل شاهین جی‌ال‌ایکس با وجود دارا بودن امکان 5G و قیمت زیر ۱۰ میلیون تومان، از نظر فروش پایین‌تر از گوشی‌های هم‌قیمت شیائومی و سامسونگ با قابلیت‌های کمتر قرار دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2023-10-20 20:08

افزودن دیدگاه جدید