کد مطلب: 

282515

امراض جبران‌ناپذیر در انتظار افرادی که با موبایل زیاد صحبت می‌کنند

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد که صحبت کردن زیاد با گوشی تلفن همراه ممکن است موجب بالا رفتن سطح فشار خون، نارسایی قلبی، سکته قلبی و امراض جبران‌ناپذیر دیگر شود.
امراض جبران‌ناپذیر در انتظار افرادی که با موبایل زیاد صحبت می‌کنند

به گزارش سیتنا، دانشمندان عنوان کردند که فشار خون بالا با پیامدهای منفی سلامتی از جمله نارسایی قلبی، حمله قلبی، فیبریلاسیون دهلیزی و خطر سکته، برای کسانی که عمده وقت خود را با گوشی موبایل سپری می‌کنند بسیار محتمل است. آن‌ها همچنین عواملی مانند خطر ژنتیکی فشار خون بالا را نیز بررسی کردند.

در این تحقیق که داده‌های ۲۱۲۰۴۶ نفر بریتانیایی مورد بررسی قرار گرفت، از شرکت‌کنندگان در مورد میزان استفاده از تلفن همراه و مدت زمانی که صرف تماس با تلفن می‌کنند یا تماس می‌گیرند، سوالاتی پرسیده شد. هرچه افراد در هفته بیشتر با تلفن صحبت کنند، احتمال ابتلاء به فشار خون بالا بیشتر می‌شود.

طبق نظریه پزشکان، افرادی که حدود ۳۰ تا ۵۹ دقیقه در هفته با تلفن صحبت می‌کنند، ۸ درصد افزایش خطر ابتلاء به فشار خون داشتند. افرادی که ۱ تا ۳ ساعت از تلفن استفاده می‌کنند، ۱۳ درصد، افرادی که ۴ تا ۶ ساعت با تلفن صحبت می‌کنند، ۱۶ درصد و افرادی که بیش از ۶ ساعت در هفته از تلفن خود کار می‌کشند، ۲۵ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به فشار خون هستند.

تیم تحقیقاتی این پروژه عنوان کردند که استفاده از هندزفری نیز تأثیر مثبتی در این روند نخواهد داشت و در هر حال اثر مغناطیسی گوشی تلفن همراه روی فشار خون فرد خواهد ماند.

نویسنده تحقیق دکتر «ژیانهوی کین» می‌گوید این تحقیق قطعا برای اطمینان بیشتر به تکرار نیاز دارد اما فعلا کاهش استفاده از تلفن و تماس‌ها راه عاقلانه‌ای برای پیشگیری از ابتلا خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-07-08 14:33

افزودن دیدگاه جدید