کد مطلب: 

285323

هشدار پلیس فتا پیرامون فروش حساب کاربری بازی‌های آنلاین

رئیس پلیس فتا استان مرکزی درخواست خرید اشتراک‌های درون برنامه‌ای در اپلیکیشن‌های نامعتبر را ترفندی متقلبانه و کلاهبردارانه خواند و از کشف پرونده‌ی 500 میلیونی در این خصوص خبر داد.
هشدار پلیس فتا پیرامون فروش حساب کاربری بازی‌های آنلاین

به گزارش سیتنا، سرهنگ‌دوم فرهاد شاطری گفت: در پی مراجعه شهروند اراکی به مجموعه پلیس فتا و ارائه مرجوعه‌ی قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز 500 میلیون ریالی از حساب بانکی وی، مستندات شاکی موردبررسی قرار گرفت و با توجه به برداشت اینترنتی غیرمجاز صورت گرفته موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: شاکی در اظهارات ابتدایی خود بیان داشت که فرزند نوجوانش به دنبال خرید اشتراک درون برنامه‌ای و ارتقاء سطح خود در یک بازی آنلاین، اقدام به پرداخت وجه از کارت‌بانکی وی نموده است و پس از واردکردن اطلاعات و رمز کارت در دام شیادان سایبری گرفتارشده و مبلغ 500 میلیون ریال به‌صورت غیرمجاز و اینترنتی برداشت‌ شده است.

سرهنگ شاطری بیان کرد: اگرچه در ابتدا ترس نوجوان اراکی در تشریح حادثه‌ی پیش‌آمده ممکن بود سیر رسیدگی به پرونده را طولانی و پیچیده کند اما با توجه به بررسی دقیق و تخصصی کارشناسان این پلیس و ترغیب نوجوان برای شرح کامل ماجرا، اقدامات پلیس در کوتاه‌ترین زمان ممکن آغاز شد.

وی افزود: به لطف پروردگار سرعت عمل کارشناسان مرکز مبارزه با جرائم سایبری این پلیس منجر به ردگیری دقیق وجه سرقت شده و شناسایی متهم گردید و با توجه به هماهنگی قضایی صورت گرفته ضمن معرفی متهم اصلی به مراجع قضایی، 500 میلیون وجه برداشت‌شده به‌حساب شاکی اراکی بازگردانده شد.

این مقام انتظامی در پایان بیان داشت عدم اعتماد به افراد ناشناس و اپلیکیشن های نامعتبر از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از کلاهبرداری های سایبری است و با کمی دقت می‌شود از ضررهای مادی و معنوی کاربران جلوگیری کرد. هم‌وطنان در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی می‌توانند به‌صورت 24 ساعته با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره 096380 در تماس باشند و از مشاوره و خدمات پلیسی بهره‌مند گردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-09-20 10:14

افزودن دیدگاه جدید