کد مطلب: 

285221

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند فروش حساب ‌کاربری بازی‌های آنلاین

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: با توجه به جذابیت بازی‌های آنلاین برای کاربران فضای مجازی، عده‌ای با سوء‌استفاده از خرید و فروش حساب کاربری بازی‌های آنلاین، در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
کلاهبرداری اینترنتی با ترفند فروش حساب ‌کاربری بازی‌های آنلاین

به گزارش سیتنا، سرهنگ فدائیان گفت: در کلاهبرداری با روش فروش حساب کاربری بازی‌های آنلاین، کلاهبرداران سایبری سعی می‌کند امتیاز و Level خود را در بازی بالا برده وسپس اقدام به فروش این حساب کاربری به سایر بازیکنان تازه وارد می‌کنند.

وی افزود: بخش زیادی از تبلیغاتی که در این زمینه منتشر می‌شود کلاهبرداری بوده و در واقع افراد سودجو از این شگرد برای کلاهبرداری از بازیکنان که عموما نوجوان هستند، استفاده می‌کنند.

سرهنگ فدائیان ادامه داد: علاقمندان به بازی‌های پرمخاطب به صورت مستمر در معرض تبلیغات خرید و فروش حساب‌های کاربری بازی‌ها هستند و اعتماد بی‌جا به اشخاصی که عموما ناشناس هستند، عاقبتی جز زیان نخواهد داشت و در صورت پرداخت وجه به منظور خرید اکانت بازی، هیچ تضمینی برای دریافت حساب کاربری وجود نداشته و شخص فروشنده به راحتی می‌تواند اقدام به ارائه اکانت تقلبی به خریدار کرده و یا کلا از ارائه حساب کاربری خودداری نموده و ارتباطش را با مالباخته قطع نماید.

این مقام انتظامی به همشهریان توصیه کرد: به تبلیغات مربوط به فروش اکانت‌ بازی‌های اینترنتی که توسط افراد ناشناس در سایت‌های درج آگهی، قرار داده می‌شود اعتماد نکرده و از پرداخت وجه به این افراد خودداری نمایند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان از عموم مردم خواست:  در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره 096380 و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.gov.ir گزارش نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-09-17 14:58

افزودن دیدگاه جدید