کد مطلب: 

284745

بازنشانی هویت هلدینگ ملی انفورماتیک در اکوسیستم بانکداری و پرداخت الکترونیک کشور

مدیرعامل جدید شرکت ملی انفورماتیک با تاکید بر اهمیت جایگاه هلدینگ ملی انفورماتیک در اکوسیستم بانکداری و پرداخت الکترونیک کشور، بر ضرورت بازنشانی هویت و نقش این گروه در صنعت بانکداری کشور تاکید کرد.
جلسه

به گزارش سیتنا، نخستین جلسه رسمی مدیرعامل جدید شرکت ملی انفورماتیک با مدیران عامل شرکت‌های گروه ملی انفورماتیک و مدیران ارشد شرکت ملی انفورماتیک برگزار شد.

در این جلسه دکتر ماهیار با تاکید بر اهمیت جایگاه هلدینگ ملی انفورماتیک در اکوسیستم بانکداری و پرداخت الکترونیک کشور، بر ضرورت بازنشانی هویت و نقش این گروه در صنعت بانکداری تصریح کرده و افزود: یکی از اصلی ترین ضرورت‌های فعلی در گروه ملی، بازبینی و بازنگری در برنامه راهبردی و استراتژی شرکت ملی و سایر شرکت های گروه است تا علاوه بر توجه به حوزه های جدید و فناوری های نوین، اصل هم افزایی شرکت‌های گروه و البته توجه به حاکمیت شرکتی مورد دقت بیشتری قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک با اشاره به اینکه در گذشته نیز برنامه خوبی برای این مهم تهیه و تدوین شده بود، تاکید کرد: اقدامات خوبی در جهت تدوین برنامه استراتژی در گذشته انجام شده اما با اجرای یک برنامه ایده آل هنوز فاصله زیادی داریم و ضرورت دارد تا این سند احیا و با توجه به حوزه های مختلف، با رویکردهای نوین مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با اشاره به جایگاه بی بدیل شرکت ملی انفورماتیک و شرکت های تابعه، اشاره کرد: توجه به کارکرد و اثرات شرکت های گروه ملی بیانگر آن است که جایگاه این گروه حتی در مقیاس جهانی، جایگاه بی بدیلی در صنعت بانکداری و نظام های پرداخت است و لذا باید هم نقش این گروه و هم شیوه فعالیت و ارائه خدمات آن متناسب با شان و جایگاه آن مورد بازبینی و ارتقا قرار گیرد.

ماهیار با اشاره به نقش شرکت ملی انفورماتیک در کنار بانک مرکزی به عنوان بازوی فناوری، نوآوری و استراتژیک تصریح کرد: سرمایه گذاری و توجه به حوزه های جدید از جمله هوش مصنوعی و فناوری های بلاک چین از جمله راهبردهای جدید در گروه ملی انفورماتیک خواهد بود و قطعا تلاش خواهیم کرد در افق کوتاه مدت با تمرکز بر این بخش، در حوزه تحول دیجیتال در صنعت بانکداری، جریان ساز و پیشرو باشیم.

وی همچنین تصریح کرد: در حوزه بازاریابی خدمات و ارائه سرویس به مشتریان نیز باید رویکردهای جدیدی اتخاذ کنیم و در برنامه جدید در تلاش هستیم تا علاوه بر نقش آفرینی در بازهای داخلی، توجه ویژه ای نیز به حضور در بازارهای بین المللی داشته باشیم که با توجه به دیپلماسی قدرتمندی که اخیرا از سوی بانک مرکزی فعال شده این ظرفیت به خوبی فراهم است.

توجه ویژه به حوزه سرمایه انسانی و موضوع آموزش، فعالیت مستمر و کیفی شرکتهای گروه در حوزه جهاد تبیین، حاکمیت فناوری و نوآوری در گروه و بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های مغفول در گروه ملی انفورماتیک از دیگر محورهای مورد تاکید دکتر ماهیار در جلسه با مدیران شرکت های گروه ملی انفورماتیک بود.

وی در پایان با تاکید بر عزم جدی تیم مدیریتی جدید در شرکت ملی انفورماتیک که ذیل راهبری رییس کل محترم بانک مرکزی آغاز شده، افزود: باید این تغییر در همه شئون و ارکان گروه ملی انفورماتیک از جمله شرکتهای تابعه تسری یابد.

گفتنی است؛ در ادامه این نشست مدیران عامل شرکت های تابعه و مدیران ارشد شرکت ملی انفورماتیک نیز به بیان دیدگاه ها و برخی از چالش های پیش رو در حوزه خود پرداختند.

بازنشانی هویت هلدینگ ملی انفورماتیک در اکوسیستم بانکداری و پرداخت الکترونیک کشور

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-09-04 09:17

افزودن دیدگاه جدید