کد مطلب: 

283833

اینفوگرافیک| نکات مهمی که قبل از خرید گوشی دست‌دوم باید بدانیم

خرید گوشی دست دوم بسیار مقرون به‌ صرفه است و بودجه کمتری برای آن نیاز است، اما خرید یک گوشی که توسط فرد دیگری استفاده شده است، کار نسبتاً دشواری است، ولی با دانستن نکات و رعایت آن‌ها هیچ نگرانی برای خرید گوشی دست‌دوم وجود ندارد.
گوشی

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، اگر قصد خرید یک گوشی دست‌دوم را دارید اما نمی‌دانید چگونه این کار را انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید، چرا که در آن به بررسی نکاتی می‌پردازیم که قطعا برای خرید گوشی دست‌دوم مفید خواهند بود.

خرید یک گوشی که توسط فرد دیگری استفاده شده است، کار نسبتاً دشواری است، اما با دانستن نکات و رعایت آن‌ها هیچ نگرانی برای خرید گوشی دست‌دوم وجود ندارد.

شکی نیست که خرید گوشی دست دوم بسیار مقرون به‌ صرفه است و بودجه کمتری برای آن نیاز است، اما اگر پیش از خرید یک گوشی دست دوم به چند مورد مهم و اساسی توجه نکنید می‌تواند هزینه خیلی بیشتری نسبت به خرید گوشی نو روی دست‌تان بگذارد.

در این مطلب، چند نکته مهمی که حتما باید چک کنید و احتمالا نمی‌دانید که باید پیش از خرید یک گوشی دست دوم این کار را بکنید به‌شما معرفی می‌کنیم.

مطمئن شوید گوشی دزدیده شده نیست

در قدم اول باید بنا به هر طریق اطمینان حاصل کنید که گوشی دست دومی که قصد خریدش را دارید دزدیده شده نباشد و بعدا مشکلاتی را برایتان ایجاد نکند.

بررسی رجیستری گوشی

گوشی‌های که وارد می‌شوند باید در گمرک به ثبت برسند به‌صورت قانونی وارد بازار شوند، اگر گوشی که شما خریداری می‌کنید ثبت نشده باشد و شما بعد از مدت‌ها متوجه شوید، باید هزینه گمرک و ثبت گوشی را پرداخت کنید.

بررسی پورت‌های اتصال

بررسی پورت‌ها را حتماً انجام دهید، این بخش‌ها مهم‌ترین بخش یک گوشی است و سالم نبودن آن ارزش گوشی را از بین می‌برد، پورت شارژر، سیم‌کارت، حافظه SD و پورت هدفون از مهم‌ترین‌ها هستند که باید از سلامت آن‌ها مطمئن شوید و بعد اقدام به خرید کنید.

بررسی بدنه گوشی

حالا نوبت به بررسی بدنه گوشی می‌رسد، گوشی‌های کارکرده تقریباً ضربه خردگی، خط‌وخش و رنگ‌پریدگی دارند، شما باید با دقت و ریزبینی بدنه گوشی را بررسی کنید و متوجه ایراد‌های آن در بدنه بشوید، در برخی مواقع فروشنده این نکات را بازگو می‌کند در هر صورت شما به‌ظاهر گوشی بادقت نگاه کنید.

تست باتری گوشی

تنها بخش گوشی‌های هوشمند که در هر شرایطی و طی مرور زمان فرسوده می‌شود، باتری است. همچنین این بخش نیز اصلی‌ترین چالش در خرید گوشی دست دوم است؛ زیرا سیکل شارژ بالای گوشی‌های دست دوم (به‌خصوص انواعی با عمر بیش از دو سال) عملکرد باتری را به شکل قابل توجهی کاهش داده است. بدین ترتیب احتمالاً باید به‌دنبال تعویض باتری باشید که البته با بازاری مملو از باتری‌های تقلبی و متفرقه یافتن نمونه‌ اصلی امری بسیار دشوار است.

برای اطلاع از سلامت باتری گوشی‌های اندروید می‌توانید از اپلیکیشن‌های تشخیص سلامت باطری استفاده کنید. برای تشخیص سلامت بودن باتری گوشی‌های اپل بهتر است موبایل را به Wi-fi متصل و بلوتوث را روشن کنید، بعد دوربین را باز کنید و چند دقیقه شروع به فیلم گرفتن کنید، اگر در این فاصله باتری شروع به خالی‌شدن کرد به‌احتمال بالایی باتری از سلامت کامل برخوردار نیست.

دلیل اهمیت باتری: گوشی بدون باتری کارکردی ندارد و اگر باتری گوشی دارای مشکل باشد باعث می‌شود عملکرد موبایل با مشکل مواجه شود.

بررسی سرعت عملکرد گوشی دست دوم

ویروس‌ها، پر بودن حافظه، قدیمی بودن مدل گوشی و تعدد برنامه‌های در حال اجرا، می‌توانند باعث کند شدن گوشی‌های همراه شوند. قبل از هر چیزی وضعیت حافظه گوشی را بررسی کنید. هر چه گوشی‌ به روز‌تر باشند، سرعت عملکرد آن نیز بالاتر است.

 بررسی دوربین گوشی

یکی از بخش‌های بسیار مهم گوشی‌های هوشمند دوربین است، مخصوصاً ما ایرانی‌ها علاقه زیادی به‌عکس و عکاسی داریم و سالم بودن آن برایمان اهمیت بالایی دارد.

بررسی اسپیکر

اسپیکر در گوشی از اهمیت بالایی برخوردار است، اکثر مردم از تلفن همراه برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنیم و به‌واسطه این قطعه کوچک که در تمام تلفن‌های همراه وجود دارد صدای شخص موردنظر را دریافت می‌کنیم.

بررسی لوازم جانبی

یکی دیگر از نکاتی که باید دقت کنید لوازم جانبی از جمله شارژر گوشی است که اورجینال بودن آن‌ها بسیار مهم هستند و در تعیین قیمت تأثیر دارد و اگر همراه گوشی آن‌ها ارائه شد گوشی ارزش بیشتری دارد.

اینفوگرافیک| نکات مهمی که قبل از خرید گوشی دست‌دوم باید بدانیم

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-08-12 08:30

افزودن دیدگاه جدید