کد مطلب: 

282024

اعطای گواهینامه رتبه‌بندی و ارزیابی به پنج مرکز داده در کشور

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: برای نظام‌مند کردن مراکز داده کشور به پنج «مرکز داده» گواهینامه ارزیابی و رتبه‌بندی اعطا شد.
محمد خوانساری

به گزارش سیتنا، «محمد خوانساری» در مراسم امضا تفاهم‌نامه میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور که در بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ برگزار شد، اظهار کرد: بخشی از تفاهماتی که امروز انجام می‌شود مربوط به ساماندهی بخش نرم افزار کشور است. ما در دولت موظف به ارائه خدمات مختلف به بخش خصوصی هستیم و اعتقاد دارم حرکت‌هایی که در دولت انجام می‌گیرد باید در زیست‌بوم فناوری سازوکارهایی انجام شود.

خوانساری گفت: از زمانی که در سازمان حضور پیدا کردم خدمت رتبه‌بندی به مراکز داده تسریع و بازبینی شد. اکنون مراکز داده را به صورت فیزیکی در نظر می‌گیریم و موضوعات مختلف مانند میزبانی داده و سرویس‌های ابری را در این بخش‌ها نداریم. این کارها را با مشارکت نظام صنفی پیش خواهیم برد.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: قانونی در نظام صنفی داریم که قدمت آن به بیش از ۲۰ سال قبل می‌رسد و نیاز به بازنگری دارد. موضوع دیگر این است که دستگاه‌های دولتی که نرم افزار استفاده می‌کنند باید گواهی اصالت و سلامت نرم افزار را دریافت کنند و تجربه موفقی که در حوزه صدور گواهینامه رتبه‌بندی و ارزیابی برای مراکز داده داشتیم در این بخش نیز اجرا کنیم. اگر دنبال اثربخشی در حوزه شناسایی و طبقه بندی نرم افزارها و صدور گواهینامه در این بخش هستیم باید با مشارکت نظام صنفی این کار را پیش ببریم.

در ادامه این مراسم «حسن هاشمی» رئیس سازمان نظام صنفی کشور گفت: در این دوره رسالت ما نظم‌دهی و ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن بخش‌های مختف است و سعی داریم تا پایان دوره نظام صنفی صنعت آی تی را شناسنامه دار کنیم. فعالیت‌های خوبی در سطح کمیسیون‌های ما شکل گرفته است. در این دوره بخش نرم افزار را آغاز کردیم و با تفاهم‌نامه‌هایی که امروز امضا می‌شود می‌توانیم در حوزه نرم‌افزار گام‌های خوبی برداریم. یکی از این گام‌ها این است که کسب وکارهای حوزه نرم افزار بتوانند محصولات خود را به عنوان وثیقه به بانک بسپارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-06-26 11:46

افزودن دیدگاه جدید