کد مطلب: 

281946

صندوق نوآوری به دنبال رشد 100 همتی فروش محصولات دانش‌بنیان در سال 1402

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان یکی از برنامه‌های مهم صندوق نوآوری در سال ۱۴۰۲ است و هدف اصلی ما در این زمینه رشد 100 همتی فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جاری است.
صندوق نوآوری به دنبال رشد 100 همتی فروش محصولات دانش‌بنیان در سال 1402

به گزارش سیتنا، محمدصادق خیاطیان صبح امروز شنبه 3 تیر1402 در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن شرکت‌های صنایع پیشرفته و دانش بنیان با اشاره به برنامه صندوق نوآوری برای بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های بازیگران زیست‌بوم نوآوری کشور در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما در صندوق نوآوری از ابتدای امسال این است که با همه بازیگران زیست‌بوم فناوری کشور وارد همکاری شویم و ظرفیت‌های مختلف این بازیگران را در راستای حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان و پیشبرد آن به‌کار گیریم.

وی افزود: در این راستا صندوق نوآوری از همکاری با انجمن صنایع پیشرفته و دانش‌بنیان استقبال می‌کند. البته پیش از این زمینه‌های همکاری میان صندوق نوآوری و انجمن نیز بررسی شده بود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با اشاره به اینکه این صندوق در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تنها به دنبال ارائه تسهیلات به این شرکت‌ها نیست، گفت: هدف اصلی ما شکل‌دهی و تکمیل زنجیره تامین مالی و حرکت کشور به سوی اقتصاد دانش‌بنیان است.

خیاطیان همچنین با اشاره به توانایی دانش بنیان‌ها در حل مسائل راهبردی کشور گفت: یکی از برنامه‌های صندوق نوآوری این است که اگر مسئله‌ای راهبردی در کشور وجود دارد که امکانات و فناوری‌های آن نیز در کشور نیست یا تحت تحریم قرار گرفته و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز از پس طراحی و تولید آن بر می‌آیند، بتوانیم با همکاری نهادها و سازمان‌های دولتی ذینفع، چالش فناورانه کشور در آن مسئله خاص را رفع کنیم.

وی ادامه داد: سیاست صندوق نوآوری در این راستا فعالانه است، یعنی صندوق خود به دنبال شرکت‌هایی می‌رود که توان حل مسئله را دارند و پس از مذاکره با آن‌ها از ابزار حمایتی خود استفاده می‌کند. در این زمینه اگر انجمن شرکت‌های صنایع پیشرفته و دانش بنیان و شرکت‌های تابعه آن طرح‌هایی را می‌شناسند که به مسائل مهم کشور پرداخته و برای اجرا نیاز به برنامه‌های حمایتی دارند صندوق نوآوری آماده پذیرش و بررسی این طرح‌‎هاست.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: بحث دومی که صندوق در پی سامان دادن به آن است، بحث تکمیل زنجیره ارزش صنایع است. گاهی اوقات بالادست زنجیره صنایع مختلف، رها شده است. در این زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند نقش‌آفرینی کنند. صندوق نوآوری نیز در این زمینه برنامه‌ای را تعریف کرده است که می‌توانیم از همکاری انجمن شرکت‌های صنایع پیشرفته و دانش‌بنیان استفاده کنیم.

خیاطیان تاکید کرد: همچنین از جمله فعالیت‌های انجمن شرکت‌های صنایع پیشرفته و دانش بنیان می‌تواند مشارکت اعضا در ایجاد یک صندوق جسورانه بورسی یا صندوق خصوصی باشد.

صندوق نوآوری به دنبال رشد 100 همتی فروش شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 1402

وی با اشاره به اینکه توسعه صادرات شرکت‌های دانش بنیان از دیگر برنامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی است تصریح کرد: بحث توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این زمینه هفته گذشته برنامه توسعه صادرات محصولات دانش بنیان به تصویب هیئت عامل صندوق رسید. این یک برنامه جامع برای صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان است و انجمن شرکت‌های صنایع پیشرفته و دانش بنیان نیز در این زمینه می‌تواند زمینه‌های همکاری را با صندوق نوآوری تعریف کند. هدف اصلی ما در این زمینه رشد 100 همتی فروش شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 1402 است و اکنون در حال پیشبرد این هدف هستیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان موضوع دارایی‌های فکری شرکت‌های دانش ‌بنیان را از دغدغه‌های مهم صندوق نوآوری عنوان کرد و گفت: در این راستا در حال مذاکره با سازمان حسابرسی کل کشور برای تدوین استاندارد مناسب جهت ثبت دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش بنیان در صورت‌های مالی این شرکت‌ها هستیم.

در این جلسه همچنین اعضای هیئت مدیره انجمن شرکت‌های صنایع پیشرفته و دانش بنیان در سخنانی به موضوعاتی نظیر مولدسازی دارایی‌های موجود کشور به کمک فناوری، تسهیل و هموارسازی فرایندهای صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان، رقابت‌پذیر شدن محصولات دانش‌بنیان در بازار کشور، بررسی بازارهای هدف محصولات دانش‌بنیان ایرانی در جهان، مسئله دارایی‌های فکری شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده آن‌ها به عنوان وثایق بانکی و امکان تولید فراسرزمینی شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره و بر رفع آنها تاکید کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-06-24 14:24

افزودن دیدگاه جدید