کد مطلب: 

281879

بالغ بر 250 هزار کسب‌وکار و خانوار در استان اصفهان تحت پوشش فیبرنوری قرار دارند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، گفت: اکنون ۲۵۴ هزار کسب و کار و خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار دارند و از ۱۲۸ هزار مشترک منصوبه ۳۲ هزار سرویس گیرنده این فناوری در استان هستند.
بالغ بر 250 هزار کسب‌وکار و خانوار در استان اصفهان تحت پوشش فیبرنوری قرار دارند

به گزارش سیتنا، جعفر مطلب زاده در بیان آخرین وضعیت توسعه ارتباطات روستایی تحت عنوان پروژه USO گفت: از ۹۳۵ روستای بالای بیست خانوار استان، ۱۶۹ روستا مشکل ارتباطی داشتتد که در دولت سیزدهم تا کنون ۸۷ روستا به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند و رشد ۱۰ درصدی اتصال روستایی را شاهد بودیم چراکه روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات از ۸۲ درصد به ۹۲ درصد رسیده است.
وی افزود: برای اتصال این روستاها تاکنون ۱۸ سایت جدید راه اندازی و ۶۹ ارتقای سایت را در استان داشته ایم.
مطلب زاده در بیان سختی ها و ویژگی های نقاط باقی مانده گفت: از جمله نقاط باقی مانده نقاط عشایری هستند که با مشکل دسترسی به برق، جاده و امنیت سایت در زمان کوچ عشایر مواجه هستیم و همچنین نقاط کوهستانی غرب استان که علاوه بر صعب العبور بودن مشکل برقراری ارتباط سایت آن ها با مراکز مخابراتی (ترانسمیشن) را داریم.
مدیر کل ارتباطات استان اصفهان در بیان وضعیت استان در توسعه سایت های نسل پنجم (5G) گفت: اکنون در استان ۶ سایت 5G راه اندازی شده است که در شهرهای اصفهان، شاهین شهر و فولاد مبارکه مستقر هستند و راه اندازی ۳۴ سایت دیگر در برنامه قرار گرفته است.
مطلب زاده در خصوص پروژه اتصال منازل و کسب و کارهای استان به شبکه فیبرنوری (FTTX) گفت: ابلاغ اجرای این پروژه به شرکت آسیاتک در شهرهای خوانسار، گوگد و گلپایگان داده شده و اکنون اجرای ۴۵ کیلومتر فیبرنوری برای شهر ۷۰۰۰ خانواری خوانسار در دست اجراست.
وی افزود: اکنون ۲۵۴ هزار کسب و کار و خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند و از ۱۲۸ هزار مشترک منصوبه ۳۲ هزار سرویس گیرنده این فناوری در استان هستند.
مطلب زاده در توضیح شاخص توسعه فاوا (IDI) گفت: استان اصفهان در شاخص های دسترسی، استفاده و مهارت فاوا  دارای رتبه پنجم کشور  و طبق آخرین عدد IDI اعلام شده سازمان فناوری اطلاعات در خرداد ۱۴۰۱ برای استان اصفهان  7.74 بوده و این در حالیست که میانگین کشوری 7.27  است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان در خصوص ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در استان گفت: تعداد مشترکین اینترنت پهن باند در استان ۷ میلیون ۶۸۴ هزار مشترک با ضریب نفوذ ۱۴۴ درصد است.
وی در پایان تصریح کرد: استان  اصفهان ۸۹۱ هزار مشترک پهن باند ثابت با ضریب نفوذ 16.67 درصد و ۶ میلیون و ۷۹۳ هزار مشترک پهن باند سیار با ضریب نفوذ ۱۲۷ درصد است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-06-23 00:24

افزودن دیدگاه جدید