کد مطلب: 

280836

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با سیتنا: لزوم حمایت از تولید داخل لوازم خانگی با حفظ تعادل در قیمت‌ها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: باید از تولید داخل در صنعت لوازم خانگی حمایت کنیم که صنعتی همیشگی و پایاست البته باید با حفظ شرایط رقابتی، بازار را متعادل نگه داریم تا هزینه اضافی به مردم تحمیل نشود.
اله وردی دهقانی

اله وردی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون عمق تولید داخل در صنعت لوازم خانگی کشور و میزان رضایت مردم از محصولات داخلی در این بخش، گفت: لوازم خانگی ابزار رفاه و آسایش مردم است و جزو لاینفک زندگی همه جوامع به حساب می‌آید و با پیشرفت تکنولوژی دچار تحول و تغییر شده که در کشور هم در حال به روزرسانی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مواد اولیه صنعت لوازم خانگی در داخل کشور وجود دارد و اگر نیست باید به سمت تنوع محصولات معدنی و طبیعی و حتی مصنوعی در کشور رفته و در داخل کشور تولید کنیم.

وی، خاطرنشان کرد: بازار لوازم خانگی بازاری پرشور و مستدام است که بشر نمی‌تواند بدون استفاده از آن زندگی خود را بگذراند و باید به سمت این برویم که به‌روز باشد، انرژی کمتر صرف کند و ارزان قیمت باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: باید از تولید داخل حمایت کنیم که صنعتی همیشگی و پایاست و همچنین صنعت تولید کشور هم باید پا به پای سایر جوامع پیشرفته پیش برود و توان رقابت با کشورهای خارجی‌ را داشته و به‌روز باشیم تا این صنعت را حفظ کنیم که اصل اول در سیاست‌های تولید لوازم خانگی است.

دهقانی، در ادامه پیرامون بالا بودن قیمت لوازم خانگی به سیتنا گفت: موضوع قیمت باید مدیریت شود و به سیاست‌های مدیریتی نیاز دارد؛ هرچقدر به سمت تولید برویم و شرایط رقابتی را در کشور حفظ کنیم، قیمت ها خود به خود تعدیل می‌شود و کالاها با کارایی و کیفیت بالا تولید می‌شوند.

وی در عین حال تاکید کرد: اگر در برخی موارد تولید داخل در حوزه‌ی لوازم خانگی کافی نبود، برای جلوگیری از بازار سیاه در این صنعت، باید به سمتی برویم تا بخشی از نیازها را از خارج کشور تامین کنیم تا بازار را متعادل نگه داریم و مردم و مصرف کنندگان دچار هزینه اضافی نشوند.

انتهای پیام

گفت و گو از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2023-05-24 11:51

افزودن دیدگاه جدید