کد مطلب: 

279278

واتس‌اپ یک قابلیت دیگر تلگرام را کپی می‌کند!

واتس‌اپ، با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال در هر ماه، در ادامه کپی‌کاری‌هایش از تلگرام، ویژگی جدیدی که قابلیت کانال واتس اپ است را به پلتفرم خود اضافه می‌کند.
واتس‌اپ یک قابلیت دیگر تلگرام را کپی می‌کند!

به گزارش سیتنا به نقل از منابع اینترنتی، موضوع جدیدی نیست، واتس‌اپ کپی می‌کند و شکی نیست که واتساپ هر کاری می‌کند تا بتواند همچنان محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان جهان باقی بماند.

تلاش متا برای حفظ پلفترم‌های پرکاربر خود مانند واتس‌اپ و اینستاگرام شامل مجموعه‌ای از تلاش‌ها برای اضافه‌کردن قابلیت رقبا به این سرویس‌هاست.

متا در ماه‌های پیش قابلیت‌های زیادی به واتس‌اپ اضافه کرده است که البته برخی از آن‌ها را در پیام‌رسان‌های دیگر دیده بودیم. به تازگی می‌شنویم که واتس‌اپ یک قابلیت دیگر تلگرام را کپی می‌کند و آن قابلیت کانال واتس‌اپ است.

واتس‌اپ هنوز هم پرطرفدارترین پیام‌رسان دنیا شناخته می‌شود ولی اگر در بحث ویژگی‌ها و امکانات در دسترس کاربر ریز شویم، خواهیم دید که در مقایسه با دیگر پیام‌رسان‌ها کاستی‌ها و مشکلات فراوانی دارد.

معمولا واتس‌اپ برای الگوبرداری ویژگی‌های جدید به سراغ تلگرام و سیگنال می‌رود و برای نمونه، قابلیت نظرسنجی واتس‌اپ در حالی به تازگی منتشر شده که از حضور آن در تلگرام سال‌ها می‌گذرد. همچنین پیام‌های پاک‌شونده نیز ویژگی دیگری محسوب می‌شود که از پیام‌رسان سیگنال کپی‌برداری شده است.

به گفته WABetaInfo، واتس‌اپ به زودی قابلیت «کانال واتس‌اپ» را در آپدیت‌های بعدی اضافه می‌کند که محبوب‌ترین ویژگی‌های تلگرام است.

کانال‌های واتساپی با این هدف طراحی شده‌اند که کاربران یا رسانه‌ها بتوانند اخبار و اطلاعات خود را در اختیار عموم کاربران بگذارند. پیوستن به آن‌ها نیز دقیقا شبیه به آن چیزی است که در تلگرام وجود دارد.

این کانال یکی از راه‌های ارتباط یک کاربر با دیگر مخاطبانش بوده و اگر شخصی تمایل به عضویت و دریافت پیام از آن فرد را دارد، می‌تواند به عضویت کانال او در بیاید؛ ساز و کاری کاملا مشابه با کانال‌های تلگرام.

اسکرین شاتی از قابلیت کانال واتساپ که هنوز در حال توسعه است، منتشر شده که در آن به‌وضوح عبارت کانال‌ها “Channels” را می‌توانید ببینید. در این اسکرین شات همچنین تب استتوس‌ها (Status) به آپدیت‌ها (Updates) تغییر پیدا کرده است. تب جدید آپدیت علاوه بر نام جدید، طراحی جدیدی نیز به خود خواهد گرفت تا استتوس‌ها را به جای فرمت عمودی فعلی، به حالت افقی نمایش بدهد و مثل استوری‌های اینستاگرام، به بالای صفحه رفته است.

نکته مهم درباره کانال‌های واتس‌اپ مخفی ماندن اطلاعات کاربر مانند شماره موبایل بوده و اطلاعات شخصی مالک و اعضای کانال محرمانه باقی خواهد ماند. همچنین کاربران از حضور مخاطبانشان در کانال‌ها مطلع نخواهند بود.

در حال حاضر توسعه‌دهندگان مشغول نهایی کردن قابلیت جدید واتساپ هستند و احتمالا در روزهای آینده با به روز رسانی برنامه، شاهد اضافه شدن کانال‌های واتسپی خواهیم بود.

هنوز مشخص نیست چه زمانی می‌توانیم از کانال‌ها در پیام‌رسان واتس‌اپ استفاده کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-04-11 14:41

افزودن دیدگاه جدید