کد مطلب: 

279023

باستانی، نماینده پیشین مجلس به سیتنا: تغییر دستی ساعت به جای تغییر اتوماتیک، باعث بروز مشکل در تنظیمات سامانه‌ها می‌شود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم، معتقد است: اعلام به‌موقع عدم تغییر ساعت تابستانی ایران به مرکز جهانی تنظیم ساعت، اقدام مهمی بود که باید با مکاتبات رسمی و در زمان مقرر انجام می‌شد و اکنون هم پیشنهاد تغییر دستی ساعت به جای تغییر اتوماتیک ان، مشکلاتی را در تنظیمات داخلی سامانه‌ها ایجاد و در نهایت باعث سردرگمی در جامعه ICT می‌شود.
سعید باستانی

سعید باستانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون عدم پیگیری به‌موقع وزارت ارتباطات برای رفع مشکل ساعت تابستانی در گوشی‌ها، اپلیکیشن‌ها و سامانه‌ها و نهایتا پیشنهاد تغییر دستی ساعت، گفت: روش کار حوزه جهانی تنظیم ساعت معمولا به این صورت است که کشورها بر اساس پروتکلی اعلام می‌کنند که تغییرات به چه صورتی است تا مرکز جهانی در پروتکل‌های خود لحاظ کند و زمانی که این کار به موقع انجام نشود، مرکز جهانی تنظیم ساعت طبق روال گذشته کار را پیش می‌برند.

وی، ادامه داد: در ایران هم این مشکل پیش آمد و دولت و مجلس دیرهنگام به فکر عدم تغییر ساعت تابستانی و تصویب و اجرایی شدن آن افتادند و مکاتبات رسمی را به موقع انجام ندادند.

باستانی، اظهار کرد: این کار منجر شد تا برخی سرورها در خارج از کشور نتوانند تغییرات را به طور اتوماتیک انجام دهند. همچنین برای کارهای کوچک همچون GPS یا سیستم‌های مسیریابی که سیستم‌های آنها به سرورهای اصلی وصل هستند، باید به صورت دستی تغییرات ساعت را انجام دهند، اما در برخی موارد این تغییرات دستی از اختیارات کاربر عادی و معمولی خارج است و این روند ادامه دار می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم، به خبرنگار سیتنا خاطرنشان کرد: اعلام به موقع تغییرات ساعت به مرکز جهانی کار مهمی است که نشانه نظم در کشور و انجام کار به موقع است و باید زودتر و بهتر مکاتبات انجام می شد و سرورهای خارج از کشور شناسایی می شدند تا به موقع کار انجام می‌شد که متاسفانه انجام نشده و از طرفی برخی سرورها در حالت دستی با مشکل مواجه می‌شوند و حتی اگر هم به صورت دستی انجام شود، برخی تنظیمات داخلی هم دچار می‌شود که در نتیجه سیستم دچار باگ می‌شود و در نهایت باعث سردرگمی در جامعه ICT می‌شود.

باستانی، در ادامه افزود: مرکز تنظیم ساعت جهانی منتظر است تا کشورها مکاتبات رسمی را داشته باشند تا بتوانند تغییرات را به صورت مرکزی انجام دهند. این کار باید به موقع انجام شود، اما به دلیل آنکه بنده در حوزه اجرایی نیستم، از جزییات مکاتبات مسوولان اطلاع ندارم، اما مسیر قانونی این است که این مکاتبات قانونی انجام شود و آن مرکز جهانی هم با توجه به قوانین کشورها این کار را انجام دهد.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2023-04-04 10:14

افزودن دیدگاه جدید