کد مطلب: 

277966

چین در واکنش به ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا: به رقابت عادلانه احترام بگذارد

پس از اینکه دولت آمریکا به سازمان‌های دولتی دستور داد تا اپلیکیشن تیک‌تاک را به دلیل ملاحظات امنیتی طی یک ماه از سیستم‌هایشان پاک کنند، چین تاکید کرد که آمریکا باید به اصول اقتصاد بازار و رقابت عادلانه احترام بگذارد، سرکوب شرکت‌ها را متوقف کند و فضایی منصفانه و بدون تبعیض را برای شرکت‌های خارجی در این کشور فراهم کند.
چین در واکنش به ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا: به رقابت عادلانه احترام بگذارد

به گزارش سیتنا به نقل از بی‌بی‌سی، مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، گفته است: «ابرقدرتی مانند ایالات متحده نباید از نرم‌افزاری که اینقدر مورد علاقه جوانان است بترسد.»

او گفت: «آمریکا باید به اصول اقتصاد بازار و رقابت عادلانه احترام بگذارد، سرکوب شرکت‌ها را متوقف کند و فضایی منصفانه و بدون تبعیض برای شرکت‌های خارجی در ایالات متحده فراهم کند.»

تیک‌تاک با اتهاماتی از قبیل جمع‌آوری اطلاعات کاربران روبروست؛ این شرکت متهم است این اطلاعات را در اختیار دولت چین قرار می‌دهد و برخی از سازمان‌های اطلاعاتی نگران هستند که اطلاعات حساس با نصب این برنامه در دستگاه‌های دولتی افشا شود.

فرمان اخیر پس از آن ابلاغ شد که دولت آمریکا با هدف محافظت از امنیت و حریم خصوصی چنین قوانینی را در دسامبر پارسال تصویب کرد. کاخ سفید و سایر ادارات زیر نظر این نهاد، پیشتر این اپلیکیشن پرمخاطب را ممنوع کرده بودند.

انتظار می‌رود جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا، لایحه‌ای را ارائه دهند که به دولت این اجازه را می‌دهد تا تیک‌تاک را به طور کامل ممنوع کند. به نظر می‌رسد این طرح علاوه بر این اپلیکیشن، هر نرم‌افزار دیگری را نیز که امنیت ملی این کشور را تهدید کند، شامل شود.

تصمیم دولت ایالات متحده در ادامه اقدامات مشابه اتحادیه اروپا و کانادا صورت گرفته است. چند روز پیش، یک مامور ارشد اطلاعاتی کانادا هشدار داد که این نرم‌افزار در سطح غیرقابل قبولی حریم خصوصی کاربران را ناامن می‌کند.

از سوی دیگر، هفته گذشته، کمیسیون و شورای اروپا به کارمندانشان دستور دادند تا اپلیکیشن تیک‌تاک را از تلفن‌ها و دستگاه‌های شرکت‌های خود حذف کنند. یکی از کارکنان این کمیسیون گفت: «هدف این اقدام محافظت این نهاد در برابر تهدیدات سایبری است که ممکن است برای سوءاستفاده مورد هدف قرار گیرد.»

تیک‌تاک در مقابل این تصمیم واشنگتن می‌گوید: «این کار صدای میلیون‌ها آمریکایی را سانسور می‌کند.» اما یکی از نمایندگان کنگره گفته است که کاربران با استفاده از این اپلیکیشن اطلاعات خود را در اختیار چین قرار می‌دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-03-01 14:09

افزودن دیدگاه جدید