کد مطلب: 

275236

ببینید| عدم پاسخگویی متا به نامه مرکز ملی فضای مجازی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شرکت متا هنوز پاسخی به نامه مرکز ملی فضای مجازی مبنی بر تاسیس دفتر در ایران نداده است.
عیسی زارع‌پور

به گزارش سیتنا، مرکز ملی فضای مجازی در تاریخ 16 آذرماه سال جاری با ارسال نامه‌ای رسمی، به شرکت متا فرصت داد تا به منظور فراهم شدن امکان فعالیت پایدار پلت‌فرم‌هایش در ایران، اقدامات لازم از جمله معرفی نماینده رسمی مسئولیت‌پذیر در ایران، حداکثر تا 10 روز پس از دریافت نامه، وفق سیاست ها و مقررات کشور در خصوص نحوه فعالیت شرکت‌های خارجی در حوزه فضای مجازی صورت پذیرد.(لینک)

در همین حال عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیات دولت امروز 23 آذرماه، گفت: تصمیم در مورد اینستاگرام و واتس‌آپ با نهادهای امنیتی است که هنوز چیزی به ما اعلام نکرده‌اند.

وی، ادامه داد: نامه ارسالی ایران به شرکت متا از سوی مرکز ملی فضای مجازی ارسال شده است و امروز از این مرکز پرسیدم که گفتند "ما هنوز پاسخی دریافت نکردیم."، آنچه را یک نماینده گفته است باید از خودش پرسید.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: عمده کشورهایی که اینستاگرام یا واتساپ پلتفرم غالب در آنجا هستند دفتر دارند و قواعد آنجا را می‌پذیرند.

مخابرات برای نوسازی نیاز به منابع دارد

وزیر ارتباطات درباره افزایش قیمت تلفن ثابت هم  گفت: شرکت مخابرات ایران یک شرکت خصوصی است باید درآمد و هزینه آن متناسب باشد زیرا در غیر این صورت نمی‌تواند به مردم خدمات ارائه بدهد.

زارع‌پور عنوان کرد: مخابرات برای توسعه و نوسازی نیاز به منابع دارد و چند سالی است که تعرفه‌های آن ثابت مانده است. برای ارائه سرویس خوب باید منابع داشته باشد.

وی افزود: در قبال افزایش نرخ تلفن ثابت و همراه، یک بسته نیز برای مردم در نظر گرفته شده است.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-12-14 14:07

افزودن دیدگاه جدید