کد مطلب: 

273746

فیروزآبادی: اقدام اخیر گوگل در مواجهه با روبیکا، خلاف عرف خود این شرکت است‌

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به هشدار گوگل در خصوص روبیکا، گفت: اکنون ماهانه ۳۵ میلیون کاربر از روبیکا استفاده می‌کنند و پیک ترافیک این پلتفرم حدود هزار و صد گیگابیت در ثانیه است که نشان از استقبال وسیع مردم ایران از این برنامه دارد‌.
فیروزآبادی: اقدام اخیر گوگل در مواجهه با روبیکا، خلاف عرف خود این شرکت است‌

به گزارش سیتنا، روز گذشته به دنبال اخطار سپر امنیتی گوگل به کاربران برای حذف روبیکا، این پلت‌فرم طی اطلاعیه‌ای با اشاره به اقبال گسترده کاربران به این اپلیکیشن طی یک ماه اخیر، احتمال وجود انگیزه‌های سیاسی در این اقدام را محتمل دانست، همچنین با انتشار توئیتی خطاب به اکانت گوگل‌پلی، درخواست کرد که مستندات مطروحه پیرامون هشدار سپر ایمنی منتشر شود.

ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی، توضیحاتی را پیرامون این هشدار ارائه کرد و گفت: اکنون ماهانه ۳۵ میلیون کاربر از روبیکا استفاده می‌کنند و پیک ترافیک این پلتفرم حدود هزار و صد گیگابیت در ثانیه است که نشان از استقبال وسیع مردم ایران از این برنامه دارد‌.

فیروزآبادی گفت: رفتار این چنینی گوگل نسبت به برخی برنامه‌های ایرانی مسبوق به سابقه است. گوگل نشان داده در مقابل برنامه هایی که مورد استقبال مردم قرار می گیرند و می توانند تاثیر فرهنگی سیاسی بر جامعه داشته باشند، مداخله می کند و تهدیدی علیه فضای مجازی کشور انجام می دهد.

وی افزود: اقدامی که گوگل انجام داده برخلاف عرف خود این شرکت است‌. این شرکت معمولا در رابطه با نرم افزارهایی که اشکال امنیتی دارند، در هنگام نصب نرم افزار به کاربر پیامی را ارسال می کنند که این برنامه از نظر ما تایید امنیتی نمی شود، و هشدار آن فقط در همین حد است، اما در رابطه با روبیکا شاهدیم که به طور مکرر نه تنها هنگام نصب بلکه هنگام استفاده نیز این هشدار صادر می شود که برخلاف عرف این شرکت و نوعی دخالت در اقتصاد، رسانه و استفاده شهروندان از فضای مجازی کشور است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2022-10-29 23:51

افزودن دیدگاه جدید