کد مطلب: 

271859

تقویت برندینگ سازمان‌ها و جلوگیری از فیشینگ و کلاهبرداری‌های پیامکی با سرویس آسیاتل

مدیر خدمات تلفن ثابت شرکت آسیاتک، گفت: با استفاده از راهکار تلفن ثابت آسیاتک با نام سرویس آسیاتل، این امکان برای مشترکان فراهم خواهد شد تا تمامی ارتباطات تلفنی خود را بر بستر اینترنت برقرار کنند، در همین حال امکان ارائه همزمان خدمات SMS بر روی تمام سر شماره‌ها برای مشترکان آسیاتک فراهم است، تا با بهره از این سرویس علاوه بر تقویت برندینگ سازمان، امکان جلوگیری از فیشینگ و کلاهبرداری‌های پیامکی میسر شود.
مجید نصیر

«مجید نصیر» مدیر خدمات تلفن ثابت شرکت آسیاتک در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیتنا، پیرامون خدمات تلفن ثابت بر بستر اینترنت آسیاتک موسوم به آسیاتل، توضیح داد: خدمات VoIP آسیاتک جزئی از سرویس‌های «خدمات تلفن ثابت» این مجموعه است؛ خدمات ارزش افزوده VAS و SMS نیز از دیگر سرویس های این دپارتمان است.

وی ادامه می‌دهد: آنچه خدمات تلفن ثابت آسیاتک را از خدمات مشابه سایر شرکت‌ها متمایز می‌کند، امکان ارائه همزمان خدمات SMS بر روی تمام سر شماره‌ها برای مشترکان است. به عنوان مثال اگر شما یک خط تلفن با سرشماره ۹۰۰۰ آسیاتک داشته باشید، می‌توانید همزمان از سرویس تلفن و سرویس SMS آن شماره بهره‌مند شوید که مزایای بسیاری برای یک سازمان خواهد داشت؛ از جمله برندینگ، جلوگیری از phishing و کلاهبرداری‌های پیامکی.

مدیر خدمات تلفن ثابت شرکت آسیاتک، با بیان اینکه در بخش VoIP سرویس‌ها و سرشماره‌های متنوعی داریم، تصریح می‌کند: سرشماره‌های استانی (۹۱۰۱ و ۹۱۳۰) که در تمام استان‌های کشور با کد پیش‌شماره مربوطه قابل ارائه است؛ سرشماره ترابردپذیر کشوری (۰۹۴۲۲) که آن نیز در تمام کشور قابل بهره‌برداری است؛ سرشماره (Toll Free Number) یا TFN (۹۰۰۰) و سرشماره IN (۹۰۹۰) از این جمله اند.

نصیر درباره قدمت و مزایای خدمات Toll-Free Number توضیح می‌دهد: این سرویس اولین بار در آمریکا راه‌اندازی شد و مجموعه‌های خدماتی برای برای کاهش هزینه تلفن مشتریان خود و در واقع به صفر رساندن آن، از خدمات TFN استفاده می‌کردند. در ایران نیز آسیاتک، سرویس Toll-Free راه‌اندازی کرد؛ به این ترتیب تماس مراجعان و مخاطبان (تماس گیرندگان) سازمان‌هایی که این سرویس را از آسیاتک دریافت می‌کنند، رایگان است.

وی درباره سرویس Intelligent Number یا IN نیز توضیح می‌دهد: ما این خطوط را خدمات ارزش‌افزوده می‌نامیم که استفاده از آن برای شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مشاوره‌ای و افرادی که به دنبال کسب درآمد از مشاوره (نظیر دکترها،‌ وکلا و ...) بسیار کاربردی است؛ چراکه در این سرویس کاربر دارای یک کیف پول است و هزینه تماس‌ها از آن کسر می‌شود.

وی پیرامون نحوه اختصاص، مالکیت و جابه‌جایی این خطوط به خبرنگار سیتنا می‌گوید: پروسه خرید این خطوط به صورت آنلاین و از طریق وبسایت شرکت آسیاتک انجام می‌گیرد که در همین راستا افراد مدارک هویتی خود را ارسال می‌کنند و احراز هویت این مدارک در سامانه شاهکار به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و مشترکان خط خود را دریافت می‌کنند. گفتنی است، زمانی که مشترکان خط تلفن مدنظر خود را دریافت می‌کنند، تیم پشتیبان آسیاتل برای معرفی و تحویل آن به مشترکان، با آنها تماس می‌گیرند.

مدیر خدمات تلفن ثابت شرکت آسیاتک، تصریح می‌کند: یکی از وجوه تمایز شرکت آسیاتک با سایر اپراتورها این است که بر اساس الزام رگولاتوری، هر مشترکی که سرویس VoIP خود را از آسیاتک دریافت می‌کند، ملزم به استفاده از خدمات اینترنت یا پهنای باند آن نیز هست. این الزام دو مزیت برای مشترکان خواهد داشت؛ یک اینکه به علت طراحی دقیق زیرساخت آسیاتک، مشترکان سرویس را با کیفیت بسیار بالایی دریافت می‌کنند و مزیت دوم اینکه امنیت تماس‌های آنها را در این روش تضمین می‌کنیم.

نصیر درباره اختصاص سرشماره به شرکت‌ها و چگونگی دریافت سرشماره توسط آنها، توضیح می‌دهد: شرکت‌ها در سرویس VoIP یک سرشماره دریافت و آن را به سرور خود متصل می‌کنند و داخلی‌های متناسب با نیازهایشان را نیز تعریف می‌کنند. سرویسی به نام DID (تلفن ثابت مجازی دفتر کار) وجود دارد که در این سرویس شرکت‌ها یک سرشماره دارند و زمانی که افراد بیرون شرکت با درون شرکت تماس می‌گیرند، به جای انتخاب داخلی موردنظر، به طور مستقیم به داخلی متصل می‌شوند. از آنجایی که آسیاتک رنج و طول ارقام محدودی دارد، شرکت‌های متقاضی یا مشترکان می‌توانند داخلی‌های خود را یا از بستر IVR دریافت کنند و یا اگر علاقه‌مند به استفاده از سرویس DID  هستند، می توانند از شرکت آسیاتک رنج تهیه کنند.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.9 (50 رای)
سیتنا 5
2022-08-30 10:16

افزودن دیدگاه جدید