کد مطلب: 

271425

سرقت اطلاعات 120 کارت بانکی با استفاده از اسکیمر!

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی، گفت: باند کلاهبرداری که با استفاده از کپی کارت‌های بانکی اقدام به سرقت از حساب‌های بانکی می‌نمود، مورد شناسایی قرار گرفت.
سرقت اطلاعات

به گزارش سیتنا، پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، اعلام کرد: سرهنگ اکبر نصرتی، در خصوص جزئیات این خبر گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا یکی از شهرستان‌ها مبنی بر اینکه از حساب بانکی آنان مبالغی به سرقت رفته است، با توجه به حساسیت موضوع، مراتب بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و پلیسی بعمل آمده مشخص شد که اطلاعات حساب‌های بانکی شاکیان در مراجعه به مغازه‌ای به سرقت رفته است.

این مقام مسئول گفت: به لحاظ حساسیت موضوع و پیشگیری از کلاهبرداری گسترده، موضوع به صورت شبانه‌روزی پیگیری و طی یک عملیات پلیسی متهمین دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی گردیدند.

سرهنگ نصرتی افزود: متهمین پرونده در مواجهه با ادله قاطع پلیس ضمن اعتراف به بزه ارتکابی خود، اعلام کردند که با سوء‌استفاده از غفلت مشتریان و با ترفندهایی در هنگام پرداخت هزینه، از کارت‌های بانکی آنان کپی تهیه و سپس اقدام به سرقت از حساب‌های بانکی می‌نمودند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: متهمین پرونده با این ترفند (اسکیمر) توانسته بودند با فریب شهروندان، اطلاعات 120 کارت بانکی را به سرقت ببرند.

وی با بیان اینکه باید در خریدهای خود از اعلام رمز کارت بانکی خودداری نمود، گفت: در هنگام خرید از فروشند درخواست نمایید که جهت انجام پرداخت دستگاه کارتخوان در اختیار شمار قرار داده و خود شخصا رمز را وارد نمایید.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: پلیس‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 با کارشناسان در میان بگذارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-08-16 14:13

افزودن دیدگاه جدید