کد مطلب: 

271001

راه‌اندازی سامانه الکترونیکی مدیریت پنجره واحد زمین در اراک

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: سامانه الکترونیکی مدیریت پنجره واحد زمین، به منظور پیشگیری از تصرف اراضی ملی و زمین خواری در سطح استان مرکزی راه‌اندازی شد.
سامانه زمین

به گزارش سیتنا، آیین رونمایی از سامانه الکترونیکی مدیریت پنجره واحد زمین، به منظور پیشگیری از تصرف اراضی ملی و زمین خواری در سطح استان مرکزی برگزار شد.

لادن مهدوی، در این مراسم که با حضور رییس کل دادگستری استان، دادستان شهرستان اراک، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی حوزه زمین برگزار شد، گفت: ایجاد این سامانه به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت‌دار دولت الکترونیک، توسط وزارت ارتباطات انجام شد، بنابراین عملیاتی شدن این سامانه منوط به همکاری دستگاه‌های متولی زمین در سطح استان است.

وی با بیان اینکه زیرساخت ارتباطی لازم برای عملیاتی کردن این سامانه در سطح استان وجود دارد، اظهار کرد: این سامانه دارای سه امکان مهم از جمله «پایش اراضی کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای»، «مدیریت درخواست مجوز متقاضیان خدمات حوزه زمین» و «مدیریت استعلام بین دستگاهی» است و بکارگیری آن امکان نظارت بر تصرف غیرقانونی اراضی و املاک را فراهم می‌کند.

مدیر کل ارتباطات استان مرکزی افزود: پنجره واحد مدیریت زمین در راستای مبارزه با زمین خواری و حفظ حقوق بیت‌المال راه‌اندازی شده است.

پنجره واحد مدیریت زمین در راستای مبارزه با زمین خواری و حفظ حقوق بیت‌المال راه‌اندازی شده است.

در ادامه حجت الاسلام موسوی رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به منظور سهولت عرضه خدمات و مجوز‌های زمین محور و مدیریت و پایش بهینه اراضی ایجاد شده است.

وی افزود: استان مرکزی در زمینه مدیریت فناورانه در حوزه املاک کمی عقب است و نیازمند یک مدیریت واحد در حوزه اراضی هستیم.

حجت الاسلام موسوی در ادامه، پایش اراضی کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای را یک اقدام مناسب دانست و افزود: لازم است مدیریت فرایندهای بین دستگاهی در حوزه زمین با یک مدیریت واحد انجام شود و شفاف‌سازی در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

رییس کل دادگستری استان مرکزی همدلی بین دستگاه‌های متولی زمین را لازمه راه اندازی این سامانه اعلام و ابراز امیدواری کرد: با عملیاتی شدن این سامانه، زمان رسیدگی به پرونده‌ها کاهش یابد.

براساس این گزارش، این سامانه تاکنون در استان‌های قزوین، اصفهان، البرز، یزد و زنجان رونمایی شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-08-02 11:15

افزودن دیدگاه جدید