کد مطلب: 

270963

فعالیت 1579 شرکت دانش‌بنیان در بازار فناوری اطلاعات

تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در کشور به بیش از هفت هزار شرکت رسیده است و از این بین، 1579 شرکت در بازار فناوری اطلاعات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای فعال هستند.
شرکت دانش‌بنیان

به گزارش سیتنا، یکی از تاثیرگذارترین فناوری‌ها در توسعه صنایع مختلف، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای است؛ ابزاری هوشمند برای ارتقای شاخص‌های توسعه یافتگی. بر همین اساس استفاده از این فناوری را نقطه عطف و آغازین تحولات فناورانه و دیجیتالی در دنیا می‌دانند. چرا که این فناوری که به انسان کمک کرده است تا نیازهای خود را با کمک ماشین و با استفاده از فناوری‌های دیجیتال رفع کند و هر روز وابستگی بشر به خود را افزایش داد.

فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای نقشی مهم در تحقق توسعه پایدار اقتصادی کشورها دارد به همین دلیل این عرصه فناورانه هر روز با ابعاد جدید و کارایی‌های نوینی در اختیار بشر قرار می‌گیرد. فناوری پایه و زیرساختی که در ایران هم توسعه یافته و پیشرفته است و این اتفاق با کمک 1579 شرکت دانش‌بنیان و خلاق سرعت بیشتری گرفته است.

توسعه در پنج عرصه فناورانه

«برنامه های کاربردی»، «پلتفرم»، «زیرساخت»، «امنیت فضای تبادل اطلاعات» و «صنعت انیمیشن و بازی های ویدئویی» پنج عرصه‌ای هستند که بیشتر توسعه فناورانه در آن شکل گرفته و خروجی آن، تولید محصولات متعددی تولید بومی بوده که در اختیار کاربران قرر گرفته است.

هرچند که این تلاش‌ها کافی نیست و جایگاه ایران در دنیا در بهره گیری از این فناوری کاربردی هنوز مقبول نیست و راه زیادی برای طی کردن و همگامی با کشورهای توسعه یافته در این حوزه وجود دارد اما شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در تلاشند تا خلاهای موجود در این زمینه را پر کنند و بازار داخلی آن را رونق دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-08-01 15:00

افزودن دیدگاه جدید