کد مطلب: 

249915

۲۰۰ تارنمای عرضه‌کننده کالای قاچاق در فضای مجازی فیلتر شدند

مدیرکل دفتر هماهنگی امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تا کنون نزدیک به ۲۰۰ تارنما و کسب و کار اینترنتی متخلف در عرضه کالای قاچاق به کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه دادستانی کل کشور معرفی و مسدود شده‌اند.
۲۰۰ تارنمای عرضه‌کننده کالای قاچاق در فضای مجازی فیلتر شدند

به گزارش سیتنا به نقل از اقتصاد پنهان، یاسر سوادکوهی، سودجویی فزاینده عرضه‌کنندگان کالای قاچاق در فضای را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به اهمیت سایبری به عنوان یک فرصت در زمینه فعالیت‌های اقتصادی به ویژه در شرایط کنونی، تأمین امنیت اقتصادی عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان کالا در این بستر همواره یکی از الویت‌های این ستاد بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تشریح اقدامات این ستاد در این خصوص گفت: از زمستان سال گذشته کمیته رصد و پایش کالا و ارز قاچاق در فضای مجازی ذیل قرارگاه مرکزی مقابله با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه تشکیل و مبانی حقوقی و قانونی موضوع پیش‌گفته به درخواست کمیته مذکور با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو بررسی و احصا شد و متعاقب آن در جلسه 129 اعضای اصلی ستاد به تصویب رسید.

همچنین وی با اشاره به نتایج اقدامات برخاسته از هم‌اندیشی اعضای این کمیته گفت: با پیگیری تعریف بند مشخص و عنوان‌دار برای مقوله قاچاق کالا در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در فضای مجازی نهایتا در جلسه 119 این کارگروه مورخ 30/04/99 به ریاست دادستان کل کشور مصادیق محتوای مجرمانه مرتبط با قاچاق کالا و ارز در فضای مجازی طرح و تصویب شد و بعنوان بند "ک" در فهرست مصادیق محتوای مجرمانه در فضای مجازی از طریق درگاه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به آدرس www.internet.ir در دسترس قرار گرفت.

سوادکوهی در خصوص اطلاع‌رسانی به اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی گفت: مراتب جدیت در برخورد با تارنماهای متخلف در عرضه کالای قاچاق به این اتحادیه در سراسر کشور ابلاغ و توجیهات لازم انجام شده است.

وی در تشریح فرایند برخورد با تارنماهای عرضه‌کننده کالای قاچاق گفت: فروشندگان فضای مجازی همواره رصد می‌شوند و با احراز تخلف برای مسدودسازی تارنما به دادستانی کل کشور و برای غیرفعال‌سازی درگاه پرداخت به بانک مرکزی معرفی می‌شوند.

سوادکوهی در پایان اظهار داشت: تا کنون نزدیک به 200 تارنما و کسب و کار اینترنتی متخلف در این حوزه به کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه دادستانی کل کشور معرفی و مسدود شده‌اند که بیش از نیمی از این کسب و کارها پس از اصلاح رفتار خود در عرضه کالا رفع مسدودی شده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-10-11 11:56

افزودن دیدگاه جدید