کد مطلب: 

244180

امکان تماس ویدیویی گروهی برای کاربران تلگرام فراهم می‌شود

تلگرام در حال طراحی برنامه‌ی جدیدی است تا در واکنش به قرنطینه اجباری به خاطر کرونا، تماس ویدیویی گروهی امن را برای تمام کاربران خود فراهم آورد.
امکان تماس ویدیویی گروهی برای کاربران تلگرام فراهم می‌شود

به گزارش سیتنا، این ویژگی جدید در یادداشت وبلاگی پاول دورف، بنیان‌گذار تلگرام، به مناسبت جذب بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر به این برنامه، معرفی شد. اگرچه دورف گفت که این به‌روزرسانی پیش از پایان سال جاری میلادی رخ خواهد داد، هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نیست.

او نوشت: «قرنطینه اجباری فعلی در سراسر دنیا از اهمیت ابزاری ارتباطی برای برقراری تماس ویدیویی مطمئن پرده برداشت. تماس ویدیویی در سال ۲۰۲۰ کاملا شبیه ارسال پیامک در ۲۰۱۳ است. اکنون برنامه‌هایی وجود دارد که یا امن هستند یا کار با آنها ساده است، ولی هر دو ویژگی را در عین واحد ندارند. ما می‌خواهیم این مشکل را حل کنیم و تمام تلاش خود را معطوف به ارائه امکان تماس ویدیویی جمعی امن در سال ۲۰۲۰ خواهیم کرد.»

تمهیدات قرنطینه که برای محدود کردن شیوع ویروس کووید-۱۹ برقرار شده است، باعث شده که برنامه‌های تماس ویدیویی مانند زوم در ماه‌های اخیر از محبوبیت بالایی برخوردار شوند، چرا که مردم سراسر دنیا مجبور هستند در خانه بمانند.

تلگرام از زمان ‌راه‌اندازی در سال ۲۰۱۳ به شدت بر حفظ حریم خصوصی کاربران متمرکز بوده است و یکی از اولین برنامه‌های پیام‌رسان بود که رمز‌گذاری دو طرفه پیام‌ها را معرفی کرد.

هنوز معلوم نیست چند نفر از کاربران بتوانند همزمان در تماس‌های گروهی تلگرام شرکت کنند و سخنگوی این شرکت نیز بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در این باره پاسخ نداد.

دیگر ویژگی‌هایی که قرار است در آینده معرفی شوند، توسعه امکان آزمون است و همچنین برای کاربران جایزه تعیین شده تا آزمون‌های آموزشی خلاقانه‌ای در این برنامه پیام‌رسان بسازند.

در این طرح که منابع مالی آن از طریق جمع‌سپاری تامین شده است، تلگرام جوایزی به ارزش ۴۰۰ هزار پوند را در بین خالقان آن آزمون‌ها توزیع خواهد کرد.

دورف در پست خود نوشت: «اکنون که ۲ میلیارد دانش‌آموز دور از مدرسه هستند ،جهان به شدت محتاج ابزارهای آموزشی آنلاین است. ما هم مایلیم با ایجاد بانک اطلاعات آزمون‌های آموزشی برای تمام رشته‌های درسی و در تمام مقاطع، به حل این مشکل کمک کنیم.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-05-01 19:49

افزودن دیدگاه جدید