کد مطلب: 

242064

«حکمرانی هوشمند» تنها راه پیش روی دولت‌ها و حکومت‌ها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تأکید کرد: سرعت تحولات و تغییرات ارتباطات و فناوری اطلاعات دنیایی غیرقابل‌پیش‌بینی را حتی برای آینده نزدیک متصور کرده است و حتی مفهوم حکمرانی را تغییر داده به‌گونه‌ای که «حکمرانی هوشمند» تنها راه پیش روی دولت‌ها و حکومت‌ها قرارگرفته است.
«حکمرانی هوشمند» تنها راه پیش روی دولت‌ها و حکومت‌ها

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی در آستانه سالروز تأسیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیام تبریکی صادر کرد.

متن کامل این پیام به این شرح است:

اهمیت نقش و جایگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات به حدی رسیده است که برای زندگی روزمره همه اقشار مردم امری کاملاً عادی و لازم محسوب می‌شود.

سرعت تحولات و تغییرات ارتباطات و فناوری اطلاعات دنیایی غیرقابل‌پیش‌بینی را حتی برای آینده نزدیک متصور کرده است و حتی مفهوم حکمرانی را تغییر داده به‌گونه‌ای که «حکمرانی هوشمند» تنها راه پیش روی دولت‌ها و حکومت‌ها قرارگرفته است.

نسل پنجم تلفن همراه، اقتصاد دیجیتال، هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، تحلیل کلان داده‌ها و بسیاری رویکردهای جدید تصویر آینده زندگی را تغییر خواهند داد و به همین جهت تحقیق و پژوهش در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بایستی با سرعتی بیشتر از انتظار جامعه حرکت کند تا بتواند پیشران توسعه و نوآوری باشد.

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با قدمت ۴۹ ساله، نقش مؤثری در پیشرفت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در برهه‌های مختلف ایفا کرده و امروزه به یکی از مراکز علمی پژوهشی مؤثر در ارتقاء فناوری‌های نوین ارتباطی تبدیل شده است.

انتظار می‌رود پژوهشگران، محققان و کارکنان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تمام تلاش و جدیت خود را برای به‌روزرسانی علم و دانش و حرکت بر لبه فناوری‌های نوین به کار بندند و با استفاده از ظرفیت سایر مراکز علمی و دانشگاهی و هم‌افزایی دانش، نویدبخش آینده‌ای روشن برای فعالین ICT و مردم عزیز کشورمان به‌عنوان کاربران نهایی باشند.

بسیار تمایل داشتم که هم‌زمان با سالروز تأسیس این پژوهشگاه ضمن بازدید و گفت‌وشنود رودررو با اندیشمندان و محققان در برنامه افتتاح برخی پروژه‌ها نیز در پژوهشگاه حضور یابم که با توجه به‌ضرورت رعایت مسائل بهداشتی اخیر و توصیه به عدم انجام نشست‌های عمومی، میسر نشد.

دهم اسفندماه سالروز تأسیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را به همه کارکنان، پژوهشگران و مدیران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبریک می‌گویم و امیدوارم با تلاش همه شما، هم گام با شتاب حاکم بر پیشرفت فناوری، سربلندی روزافزون ایران عزیزمان را نظاره‌گر باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-27 18:33

افزودن دیدگاه جدید