کد مطلب: 

234397
دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان در پاسخ به سیتنا:

عقب‌ماندگی‌ها در حوزه‌ی اقتصاد دیجیتال بسیار است/ باید سهم‌مان از اقتصاد دیجیتال در کشور و دنیا را به دست آوریم/ تمام دستگاه‌های دولتی و عمومی پای کار بیآیند

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: آنقدر در حوزه‌ی اقتصاد دیجیتال عقب ماندگی داریم که تمام دستگاه‌های دولتی و عمومی باید پای کار بیآیند و کمک کنند تا سهم‌مان را از این حوزه در کشور و در جهان به دست آوریم.
عقب‌ماندگی‌ها در حوزه‌ی اقتصاد دیجیتال بسیار است/ باید سهم‌مان از اقتصاد دیجیتال در کشور و دنیا را به دست آوریم/ تمام دستگاه‌های دولتی و عمومی پای کار بیآیند

دکتر "پرویز کرمی" در حاشیه‌ی مراسم امضاء تفاهم‌نامه‌ی نخستین زیست بوم کارآفرینی اقتصاد دیجیتال، در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر تعدد نهادهای متولی اقتصاد دیجیتال در کشور و لزوم هماهنگی‌ فرابخشی برای نیل به اهداف این حوزه، گفت: کشور ما در این حوزه آنقدر عقب ماندگی دارد که تمام دستگاه‌های دولتی و عمومی باید پای کار بیآیند و کمک کنند تا سهم‌مان را از اقتصاد دیجیتال در کشور و در جهان به دست آوریم.

کرمی، افزود: تمام نهادها، ذیل وظایف قانونی خودشان در حوزه، چالش‌ها و کمبودها را شناسایی کردند و در تلاشند وظایف حاکمیتی خودشان را انجام دهند.

دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان، خاطرنشان کرد: حرکت خوبی که دولت شروع کرده این است که از موازی کاری‌ها در این حوزه جلوگیری کرده و به دنبال رفع معظلات و مشکلاتی که در این حوزه برای استارت‌آپ‌ها، بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده است، می‌باشد.

کرمی، اظهار کرد: هماهنگی خوبی در دولت حاصل شده و کمیته‌ای متشکل از نهادهای اصلی تشکیل شده که اگر نیاز به ممیزی باشد توسط این کمیته انجام می گیرید و از شش سال پیش هم معاونت علمی و فناوری، این کار را شروع کرده که در همین راستاست.

وی، ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان مستقیما در این راستا فعالیت می‌کنند. استارت‌آپ‌ها نیز تقریبا از شش سال پیش جزو اولین نهادهای پیشرو بودند که در این حوزه ورود پیدا کردند.

کرمی، خاطرنشان کرد: معاونت علمی در کنار کارهای اصلی‌اش، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و احیای آنها و استارت‌آپ‌ها را در دستور کار خود قرار داده است و استارت‌آپ‌ها هم در نظر داشتند که  دولت به این موضوع ورود پیدا نکند، اما بازار اصلی کشور در دست دولت است و لذا شرکت‌ها به دولت به عنوان یک بازار و نهادی که وظیفه‌ی بسترسازی دارد نگاه می‌کنند و می‌توان گفت که آنها به دولت تکیه کرده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2019-09-25 14:34

افزودن دیدگاه جدید