کد مطلب: 

240684

زیست‌بوم استارتاپ‌های فرهنگی گسترش می‌یابد/ ارزش افزوده ایجاد شده در کالاهای فرهنگی مد نظر است

ارزش افزوده ایجاد شده در کالاهای فرهنگی از جنس ارزش افزوده مد نظر اقتصاد دانش بنیان است.
زیست‌بوم استارتاپ‌های فرهنگی گسترش می‌یابد

به گزارش سیتنا، سید محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم پایانی پنجمین دوره جایزه فیروزه، گفت: ارزش افزوده ایجاد شده در کالاهای فرهنگی از جنس ارزش افزوده مد نظر اقتصاد دانش بنیان است.

رویداد بالنده

سید محمد حسین سجادی نیری در این جشنواره گفت: بالنده و پویا بودن یک رویداد، ابزار مناسبی است تا به وسیله آن زنده بودن آن رویداد سنجیده شود. طی این چند دوره‌ای که جشنواره جایزه فیروزه برگزار شد، سعی شده است که هر سال، با نوزایی و ایجاد تغییرات و گنجاندن ایده‌های جدید، یک حرکت بالنده رو به جلو ایجاد گردد.

مشارکت استان‌ها

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تمهیدات برگزاری این رویداد، افزود: در سال جاری موضوع تسری این رویداد و آثار آن به استان‌ها مورد توجه قرار گرفت.

به گفته نیری، در پنجمین رویداد جایزه فیروزه، سه استان در برگزاری جشنواره مشارکت داشتند و خوشحال هستم که استان سیستان و بلوچستان در این میان نقش ویژه‌ای ایفا کرد.

نیاز به توسعه کالای فرهنگی

سید محمد حسین سجادی نیری، ضمن ابراز امیدواری برای توسعه بیشتر همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارشاد اسلامی، بیان داشت: در کشور نیاز ویژه‌ای به کالاهای فرهنگی وجود دارد و این حوزه نیازمند توجه بیشتری از سوی تمام دستگاه‌ها است.

ارزش افزوده

وی افزود: با توجه به اینکه در یک اقتصاد دانش بنیان باید ارزش افزوده بر اساس فناوری و دانش ایجاد شود، حوزه محصولات فرهنگی نیز به زعم بنده، حوزه‌ای است که در آن ارزش افزوده مبتنی بر این دانش ضمنی رسوب یافته در طی سالیان و ادوار مختلف به دست آمده است.

کمک به زیست بوم

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز در ادامه گفت: حوزه‌های مانند اسباب بازی، فرش، صنایع دستی و ... می‌توانند ارزش افزوده قابل توجهی به همراه داشته باشند، به همین جهت است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی کرده است که همیار زیست بوم و فعالیت‌های وزارت ارشاد اسلامی در این حوزه‌ها باشد.

پنجمین دوره جایزه فیروزه در چهار بخش «اسباب‌بازی و عروسک»، «هدایای فرهنگی»، «نوشت‌افزار» و «استارتاپ‌های فرهنگی»، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار شد و منتخبین جوایزی دریافت کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-01-22 11:35

افزودن دیدگاه جدید