کد مطلب: 

230391

عقب نشینی ترامپ از موضع‌اش در برابر شرکت چینی هواوی!

دونالد ترامپ که بتازگی شرکت چینی هواوی را در فهرست شرکت های ممنوعه فعالیت در بازار آمریکا معرفی کرده بود، در حاشیه‌ی اجلاس سران گروه بیست در ژاپن گفت که شرکت‌های آمریکایی خواهند توانست همچنان محصولات خود را به شرکت هواوی بفروشند.
عقب نشینی ترامپ از موضع‌اش در برابر شرکت چینی هواوی!

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین توافق کرده‌اند که برای پایان دادن به جنگ تعرفه‌ها، مذاکرات را از سر بگیرند.

ترامپ در دیدار با رئیس جمهور چین در حاشیه نشست گروه بیست در ژاپن، گفته است که شرکت‌های آمریکایی خواهند توانست همچنان محصولات خود را به شرکت چینی هواوی بفروشند. به گفته کارشناسان، این امتیاز بزرگی برای چین محسوب می‌شود.

ماه پیش آمریکا این ممنوعیت را برای هواوی اعمال کرده بود که این ممنوعیت ضربه سهمگینی برای این شرکت به حساب می‌آمد.

خبرگزاری رسمی چین می‌گوید آمریکا تعرفه‌های جدیدی بر صادرات چین وضع نخواهد کرد. هنوز آمریکا در این باره اظهارنظری نکرده است.

به رغم این توافقات طرفین فقط با شروع مذاکرات موافقت کرده اند و هیچ گامی برای برطرف کردن تنش ها و مناقشات اساسی تجاری برنداشته اند.

پیش بینی می شود هیات های دو کشور در روزهای آتی مذاکرات سختی در پیش داشته باشند و باید بار دیگر مسایل اساسی را مورد بحث و رایزنی قرار دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-06-29 23:53

افزودن دیدگاه جدید