کد مطلب: 

229656
همزمان با سفر رئیس جمهور چین به روسیه، صورت گرفت:

امضای قرارداد هواوی برای توسعه‌ی شبکه‌ی 5G در روسیه/ مقابله‌ی هواوی با فشارهای بین المللی کشورهای غربی به رهبری آمریکا

شرکت چینی هواوی قراردادی با شرکت ارتباطات روسیه "ام تی اس"، برای توسعه‌ی تکنولوژی شبکه‌ی تلفن همراه 5G در روسیه امضا کرده است.
امضای قرارداد هواوی برای توسعه‌ی شبکه‌ی 5G در روسیه/ مقابله‌ی هواوی با فشارهای بین المللی کشورهای غربی به رهبری آمریکا

به گزارش سیتنا به نقل از بی.بی.سی، گزارش‌ها حاکی است که بر اساس این قرارداد، دو کمپانی نسل آینده شبکه‌ی ۵جی را در سال آینده در روسیه توسعه خواهند داد.

این قرارداد همزمان با سفر شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین به روسیه امضا شده است. رئیس جمهور چین برای دیداری سه روزه با مقامات روسیه به این کشور سفر کرده است.

این توافق در حالی بین دو کشور امضا شده است که برخی از کشورهای غربی به رهبری آمریکا فعالیت شرکت چینی هواوی را به دلیل نگرانی‌ها در مورد به خطر افتادن امنیت ملی متوقف کرده اند.

علاوه بر ایالات متحده، نیوزیلند و استرالیا مشارکت هواوی را در راه‌اندازی و گسترش شبکه تلفن همراه ۵ جی منع کرده‌اند.

گفته شده که قرارداد هواوی با روسیه، احتمالا می‌تواند خیال این شرکت را که در ماه‌های اخیر تحت فشارهای بین المللی قرار گرفته، آسوده کند.

هواوی به بخش اصلی جنگ تجاری بین دو کشور آمریکا و چین تبدیل شده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، شرکت هواوی را بسیار خطرناک توصیف کرده است.

واشنگتن شرکت هواوی را که دومین تولیدکننده بزرگ تلفن هوشمند در جهان است، در فهرست سیاه خود قرار داده است. آمریکا می‌گوید هواوی می‌تواند امنیت ملی کشور را تهدید کند و آن را در فهرست شرکت‌هایی گذاشته که اجازه استفاده از تکنولوژی آمریکا را بدون تایید قبلی ندارند.

همکاری با بنگاه‌های جاسوسی بین‌المللی، دزدیدن بازوی رباتیک (دزدیدن مالکیت معنوی ربات تَپی از شرکت تی‌موبایل) و ماجرای ورقه‌ شیشه‌های الماس‌پوش مقاوم از جمله اتهاماتی است که علیه هواوی مطرح شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-06-07 09:33

افزودن دیدگاه جدید