کد مطلب: 

225998

تحریم‌ها موجب شتاب و رونق استارتاپ ها در کشور شد

در زمان تحریم‌ها امکان ورود فناوری‌های نوین به کشور فراهم نبود و جوانان متخصص با استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های داخلی موجب شتاب و رونق استارتاپ ها در کشور شدند.
تحریم‌ها موجب شتاب و رونق استارتاپ ها در کشور شد

به گزارش سیتنا، دکتر امیر ناظمی، در پنل تخصصی که در حاشیه  ششمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری برگزار شد، گفت: بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری استارتاپ ها در کشور توسط سرمایه‌گذاران داخلی صورت گرفته است؛ از این‌رو به نظر می‌رسد صندوق‌های سرمایه‌گذاری بتوانند تا حدودی به ایجاد سرمایه‌گذاری‌های داخلی کمک کنند، زیرا اتکا به سرمایه و نیروی انسانی داخلی اعتمادبه‌نفس ما را در رشد استارتاپ ها افزایش می‌دهد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران تنوع در اکوسیستم استارتابی را ضروری دانست و افزود: در حوزه کسب‌وکارهای نوین نباید مرزبندی وجود داشته باشد چراکه  تمامی رشد جامعه وابسته به میزان باز بودن و پذیرش دیگران و پذیرش نوآوری سایر حوزه‌ها است.

مهدی الیاسی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی ریاست جمهوری نیز در این پنل با اشاره به ترس از پذیرش تغییر گفت: ایجاد نوآوری نیاز به نگاه به آینده و پذیرش ریسک دارد اما به نظر می‌رسد ما در قبول این ریسک تردید داریم و می‌بایست دستگاه‌های مختلف مقررات و شرایط خود را متناسب با رویکرد جدید تغییر دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-03-06 00:14

افزودن دیدگاه جدید