کد مطلب: 

224534
دکتر ناظمی در پنجمین جشنواره‌ی IT دانشگاه صنعتی شریف:

یکی از مقوله‌های حمایتی سازمان فناوری اطلاعات ارائه‌ی داده‌های ملی به استارتاپ‌هاست (تکمیلی؛ کمیسیون تنظیم مقررات اجازه و تعرفه‌ی مربوطه را تصویب کرد)

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این خبر که امروز نزدیک به 250 هزار اپلیکیشن ایرانی در کشور تولید و به بهره‌برداری رسیده است، گفت: به نسبت اپلیکیشن های سرگرمی، مردم بیشتر از اپلیکیشن هایی که خدمات مورد نیازشان را تامین می کنند بهره می برند.
یکی از مقوله‌های حمایتی سازمان فناوری اطلاعات ارائه‌ی داده‌های ملی به استارتاپ‌هاست

به گزارش سیتنا، دکتر امیر ناظمی، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حاشیه‌ی پنجمین جشنواره‌ی فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف (IT Weekend 5) اظهار داشت: برگزاری چنین رویدادهایی کمک می کند استارتاپ ها و کارآفرینان تجربیات خود را از شکست ها و پیروزی های خود را به اشتراک بگذارند.

وی به اهمیت پذیرش شکست در پروژه اشاره کرد و افزود: شرکت ها و استارتاپ ها همواره به افتخارات و دستاوردهای خود توجه می کنند در حالی که می توان با تمرکز بر شکست ها به موفقیت های بزرگی نایل شد و با مستند سازی شکست و پذیرش آن می توان گام های مثبتی در جهت موفقیت برداشت.

ناظمی به فرهنگ سازمانی قبول شکست به عنوان یک لازمه در مدیریت شرکت ها و سازمان ها تاکید کرد و گفت: هر چند در فرهنگ ما به اشتراک گذاشتن شکست ها چندان مرسوم نیست، گرچه برای رشد و توسعه، هر دوی این ها مهم است و در واقع اصلی ترین کارکرد این نشست ها اشنایی با دیدگاههای متفاوت در عرصه کسب و کارهای نوین  است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران  در خصوص حمایت دولت در افزایش استارتاپ ها، گفت: تنها در صورتی که دولت بتواند باعث رشد سریعتر و با دوامتر استارتاپ ها شود این حمایت ها  و پشتیبانی ها مفید خواهد بود و البته نباید این حمایت ها به مداخله نزدیک شود.

وی گفت: سازمان فناوری اطلاعات مجموعه ای از حمایت ها را آماده کرده اما تمایلی به روی آوردن به سیستم های سابق که باعث مداخله در امور کسب و کار های نوین می شد، ندارد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص ارائه‌ی داده های ملی به کسب و کارهای نوین، اظهار داشت: یکی از مقوله های حمایتی سازمان فناوری اطلاعات ارائه داده های ملی به استارتاپ ها است؛ چرا که این داده ها به شدت می تواند منجر به بهبود خدماتی که مردم دریافت می کنند شود.

وی ادامه داد: ما در سازمان فناوری اطلاعات در حقیقت این نقطه اتصال استارتاپ ها با داده ها و دستگاههای مختلف هستیم. البته این امر از جهاتی با مسائلی همچون رعایت حریم خصوصی افراد مواجه است  که با تکمیل زیر ساخت های حقوقی این مسایل برطرف می شود.

تکمیلی

به دنبال انتشار این مطلب در سیتنا، دکتر ناظمی ضمن اشاره به خبر سیتنا، توئیت کرد: امروز کمیسیون تنظیم مقررات اجازه و تعرفه‌ی مربوط به استفاده‌ی بخش غیردولتی از پایگاه‌های داده دولتی را تصویب کرد. امیدواریم نخستین بهره‌برداری از داده دولتی توسط اپلیکیشن‌ها و استارت‌آپ‌ها را در همین هفته آغاز نماییم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-01-27 13:00

افزودن دیدگاه جدید