کد مطلب: 

222765

مردم‌سالاری دیجیتال و شهروند مطالبه گر از چشم‌اندازهای بلوغ دولت الکترونیک است

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به چرخه بلوغ دولت الکترونیک در کشور، گفت: اشتراک‌گذاری دیتای های تجمیع شده در دستگاه‌های مختلف از اولویت های جدی در چرخه بلوغ دولت الکترونیک است و زمانی که دیتاها در اختیار سازمان‌ها، مردم و کسب‌وکارها قرار بگیرد تحولات چشمگیری در همه عرصه‌ها به وجود خواهد آمد.
مردم‌سالاری دیجیتال و شهروند مطالبه گر از چشم‌اندازهای بلوغ دولت الکترونیک است

به گزارش سیتنا، دکتر امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران  در نشست هم‌اندیشی حکمرانی الکترونیک در ایران با مهم برشمردن عزم ملی جهت استقرار دولت الکترونیک در کشور گفت: بلوغ دولت الکترونیک از پنج  مرحله تشکیل‌شده است مرحله اول حضور در وب  به‌عنوان پایین‌ترین سطح الکترونیکی شدن یک دستگاه است .

ناظمی ایجاد ارتباط  با کاربران و تعاملی بودن را مرحله دوم چرخه بلوغ برشمرد و در ادامه افزود: سطح سوم تراکنشی بودن و  سطح چهارم یکپارچگی دیتاهای مختلف باهدف  ارتقاء کیفیت سیستم است.

وی مشارکتی بودن پرتال یک دستگاه را مرحله پنجم بلوغ دولت الکترونیک دانست و افزود: در این مرحله شهروندان در سرنوشت خویش مشارکت دارند و می‌توانند با مشارکت فعال درخواست‌های خود را مطالبه و دستگاه‌ها را ملزم به پاسخگویی کنند.

وی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به استقرار همه‌جانبه دولت الکترونیکی در کشور گفت: توسعه دولت الکترونیک یک فرآیند طولانی است که چرخه‌ای از بلوغ را طی می‌کند و می‌توان از مردم‌سالاری دیجیتال و شهروند مطالبه گر به‌عنوان چشم‌انداز توسعه و بلوغ دولت الکترونیک یاد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-12-25 18:28

افزودن دیدگاه جدید