کد مطلب: 

211398
مدیر پیام رسان ساینا در گفت‌وگو با سیتنا:

مردم نسبت به پیام رسان‌های ایرانی گارد دارند/ تبلیغ زیاد برای پیام رسان سروش، بیشتر جنبه‌ی ضد تبلیغی دارد/ پیام رسان‌های داخلی را به امکانات اختصاصی مجهز کنند

مدیر پیام رسان ساینا، گفت: مردم نسبت به پیام رسان‌های ایرانی گارد دارند، که به نظر من با فرهنگ سازی می‌تواند در جامعه جای خود را پیدا کند.
مردم نسبت به پیام رسان‌های ایرانی گارد دارند/ تبلیغ زیاد برای پیام رسان سروش، بیشتر جنبه‌ی ضد تبلیغی دارد/ پیام رسان‌های داخلی را به امکانات اختصاصی مجهز کنند

"مرتضی برجی تفرشی" مدیر پیام رسان ساینا، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون دلایل عدم موفقیت پیام رسان‌های داخلی در رقابت با خارجی‌ها، گفت: بحث اصلی موضوع امکانات و ویژگی‌های پیام رسان‌ها است که پیام رسان‌های داخلی شاید همانند نمونه‌های خارجی، امکانات لازم را ندارند.

وی ادامه داد: بحث دیگر اعتماد و اقبال عمومی نسبت به این پیام‌رسان‌ها است. به دلیل اینکه مردم فکر می‌کنند که تراکنش‌ها و مکاتباتی که در پیام رسان‌های داخلی دارند، ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد، لذا نسبت به پیام رسان‌های ایرانی کمی حساسیت دارند و به سمت آن نمی‌آیند.

مدیر پیام رسان ساینا، گفت: با توجه به تجربه‌ای که گروه ما بر روی پیام رسان ایرانی دارد و از آنجایی که ما پیام رسان ساینا را راه اندازی کرده بودیم، بررسی‌هایی انجام شد و متوجه شدیم مردم نسبت به پیام رسان‌های ایرانی گارد دارند، که به نظر من با فرهنگ سازی می‌تواند در جامعه جای خود را پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای پیام رسان سروش خیلی تبلیغ می‌شود، ولی این تبلیغ بیشتر جنبه‌ی ضد تبلیغی دارد، چراکه آنقدر تبلیغات زیاد است که یک حس منفی در مردم به وجود آورده  است.

برجی ادامه داد: شاید اگر این تبلیغات هدفمندتر بود و با درایت و هوشمندی بیشتر انجام می‌شد، تاثیر بهتری داشت.

وی گفت: می‌توان پیام رسان را به امکانات اختصاصی تجهیز کرد، مانند خدمات دولتی. برای مثال شخصی می‌خواهد اطلاعاتی از ثبت احوال یا قوه قضاییه بگیرد که می‌توانند این امکانات را بر روی پیام رسان‌ها ارائه کنند. به نوعی مردم با درگیر شدن با کارهای دولتی کم کم به سمت این پیام رسان‌ها می‌روند و نظرشان جلب می‌شود؛ البته این کاری نیست که به سرعت انجام شود.

گفت و گو از زهرا طاهری

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-14 17:14

افزودن دیدگاه جدید