کد مطلب: 

202604

یاران رئیس‌جمهور در دولت دوازدهم جمع شدند

سرانجام تکلیف کابینه دوازدهم مشخص شد تا جمع یاران رئیس‌جمهور در دولت جدید جمع شود. با پایان رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور و انتخاب معاونان و روسای سازمان‌ها توسط روحانی، بیشتر اعضای دوازدهمین دولت جمهوری اسلامی مشخص شدند.
یاران رئیس‌جمهور در دولت دوازدهم جمع شدند

بعد از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ و انتخاب مجدد او به عنوان دوازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران، چند ماهی برای معرفی ۱۸ وزیر پیشنهادی به مجلس برای گرفتن رای اعتماد و انتخاب معاونان رئیس‌جمهور و روسای سازمان‌ها طول کشید. روحانی در این مدت با استفاده از مشورت کارگروه‌هایی که تعیین کرده بود، سابقه مدیریتش و آشنایی با مدیران کشور، با آرامش تلاش کرد اعضای کابینه و معاونانش را به گونه‌ای انتخاب کند که بتوانند مسیر درست پیش گرفته شده در دولت یازدهم را ادامه داده و نواقص دولت قبل را در دولت آینده برطرف کنند.

بالاخره یک‌شنبه (۲۹ مرداد ۹۶) با رای اعتماد مجلس به ۱۶ وزیر پیشنهادی و رای نیاوردن حبیب‌الله بی‌طرف برای تصدی وزارت نیرو، تکلیف اکثر اعضای کابینه دوازدهم روشن شد. البته انصراف لحظه آخر گزینه مدنظر وزارت علوم سبب شده بود که رئیس‌جمهور برای این وزارتخانه وزیری را به مجلس معرفی نکند تا در زمان مناسب، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی شود. فعلا رئیس‌جمهور برای دو وزارتخانه نیرو و علوم دو سرپرست معرفی کرده است.

اولین جلسه هیات دولت هم عصر یک‌شنبه در پاستور و پس از پایان جلسه رای اعتماد به وزرا در مجلس با حضور وزرا و معاونان جدید رئیس‌جمهور برگزار شد. هر چند تا زمان ارسال این گزارش هنوز معاون اجرایی رئیس‌جمهور، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت به صورت رسمی معرفی نشده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-08-21 10:43

افزودن دیدگاه جدید