کد مطلب: 

202290

ایران در حوزه‌ی نرم‌افزار دست برتر را دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت:‌ اکنون نهضتی در کشور در حوزه نرم افزار، ایجاد شده است که می‌تواند به منطقه و سطح بین‌المللی تسری یابد.
ایران در حوزه‌ی نرم‌افزار دست برتر را دارد

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی در حاشیه آیین افتتاح پارک علم و فناوری  ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره وضعیت فرودگاه پیام، گفت: با هماهنگی با استاندار و نمایندگان استان، چهارچوبی طراحی شده است و به جمع بندی رسیده‌ایم که فرودگاه مسافربری پیام راه‌ بیفتد که گام به گام حرکت می کنیم که ممکن است گام اول برای زائران باشد و در این زمینه در حال مذاکره با بخش خصوصی هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص جلب نگاه بین‌المللی به سمت پارک علم و فناوری، گفت: ‌امروز ایران یک موقعیت ژئوپولتیک دارد و شرکتهایی که برای  همکاری به ایران می‌‌آیند، منطقه وسیعی را تحت پوشش قرار دهد از جمله  آسیای مرکزی، قفقاز، پاکستان و افغانستان و از سویی دیگر، وجود نیروهای بسیار مستعد، فارغ التحصیلان و بازار مناسب در ایران در خوذ توجه است.

وی ادامه داد: نزدیکی به تهران برای دسترسی به دانشگاهها و نزدیکی به کرج برای نیروی کار ارزان‌تر و سایر امکانات در پارک  علم و فناوری وجود دارد.

واعظی اظهار کرد: به دنبال زنجیره‌ای هستیم که فعالان از سوی دانشگاه به این پارک بیایند و از دانشگاه به منطقه ویژه پیام حرکت کنند که این زنجیره مورد توجه شرکت های خارجی است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد:‌ از 2 تا 3 سال گذشته تعداد زیادی شرکتهای دانش بنیان در حوزه IT و ICT ایجاد شده و این شرکتها توانسته‌اند بسیاری از نیازمندیهای داخلی ما را برطرف کنند.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: حوزه ICT به دو بخش سخت‌افزار و نرم افزار تقسیم می‌شود؛ ممکن است برای ایجاد سخت افزار سرمایه‌گذاری بیشتری احتیاج باشد؛ اما برای نرم افزار  شرایط راحت تر است  که در این زمینه شاهد هستیم در ایران در حوزه نرم افزار، بازی های یارانه‌ای ، اپلیکیشن‌ها، و پلت فورم‌ها، کارهای بسیار  خوبی  ارایه شده  است.

وی ادامه داد: این که در یک کشور ظرف مدت دو سال ، 130 هزار اپلیکیشن نوشته می‌شود کار بزرگی است؛ امروز بازی های یارانه‌ای و اپلیکیشن‌های ایرانی به کشورهای دیگر صادر می‌شود و حوزه ‌ای است که می‌توانیم از آن درآمدهای ارزی بسیاری کسب کنیم.

واعظی بر حمایت از فارغ‌التحصیلان حوزه ICT تاکید کرد و افزود:‌ این حمایت‌ها می تواند شامل مکان، اینترنت پرسرعت و اتصال به مجموعه ابری کشور باشد که در پارک علم و فناوری وجود دارد.

وزیر ارتباطات در پایان تصریح کرد: حوزه نرم افزار حوزه‌ای است که ایران به دلیل وجود جوان های مستعد ایرانی در آن دست برتر دارد و اکنون نهضتی در کشور در حوزه نرم افزار، ایجاد شده است که می‌تواند به منطقه و سطح بین‌المللی تسری یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-30 17:18

افزودن دیدگاه جدید