کد مطلب: 

202177
جهانگرد در مراسم افتتاح فاز سوم شبکه‌ی ملی اطلاعات:

تمرکز بیش از اندازه‌ی اپراتورها در تهران، از چالش‌های شبکه‌ی ملی اطلاعات است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: توسعه ظرفیت میزبانی محتوا و خدمات داخلی، ایجاد زیرساخت های ارتباطی IoT ، توسعه شبکه های شهری توسط اپراتورهای خصوصی و ورود اپراتورهای مجازی از دیگر دستاوردهای شبکه ملی اطلاعات است.
تمرکز بیش از اندازه‌ی اپراتورها در تهران، از چالش‌های شبکه‌ی ملی اطلاعات است

به گزارش سیتنا، مهندس نصرالله جهانگرد رییس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در نمایشگاه الکامپ، با اشاره به اینکه راه اندازی این شبکه در قوانین چهارم و پنجم توسعه و مصوبه شورای عالی فضای مجازی الزام شده بود، افزود: شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک شبکه مستقل، با امکان عرضه خدمات و محتوا با سرعت بالا و امن طراحی شده است.
 
وی با بیان اینکه در فاز نخست و دوم این شبکه، مرحله شکل گیری ساختار شبکه ملی اطلاعات انجام شد، تاکید کرد: در سالهای  گذشته 90 درصد ترافیک به خارج بوده است که امسال به 60 درصد رسیده است و با افزایش هاست ها در کشور، تبادل ترافیک داخل بیشتر می شود  و می توانیم به استاندارد جهانی 70 به 30 برسیم.
 
وی از ارتقای زبان فارسی از رتبه چهاردهم به نهم در فوب سایت های غیر انگلیسی خبر داد و تاکید کرد: از 6.0 دهم حجم زبان فارسی هم اکنون به 1.6 دهم ارتقا داشته ایم.
 
جهانگرد به افزایش سرعت در شبکه ملی اطلاعات در شبکه های ارتباطی ثابت و همراه اشاره کرد و گفت: سرعت در شبکه همراه کشور به 10 مگ و در ثابت به 25 مگ افزایش یافت است که در برنامه داریم این سرعت به 100 مگ در شبکه ثابت ارتقا یابد.
 
وی در پایان سخنان خود به چالش های پیش روی شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و تصریح داشت: تمرکز بیش از اندازه اپراتورها در تهران، ایجاد مراکز داده بزرگتر ، تکمیل شبکه های درون استانی و توسعه دسترسی پهن باند در روستاها از چالش های پیش روی ما در این زمینه است که در حال برطرف کردن آنها هستیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-24 09:42

افزودن دیدگاه جدید