کد مطلب: 

201465
یک مقام ارشد در پلیس فتا، تشریح کرد:

چرا دوستی در شبکه‌های اجتماعی به تهدید و اخاذی می‌انجامد؟

رئیس پلیس فتا استان کردستان، گفت: خانواده‌ها برای فرزندان خود آگاه سازی نمایند که اعتماد به دوستی‌های اینترنتی عواقب ناگواری برای خانواده و خود جوان دارد و گاهی غیر قابل جبران است‌.
چرا دوستی در شبکه‌های اجتماعی به تهدید و اخاذی می‌انجامد؟

به گزارش سیتنا، سرهنگ شاکری، گفت: در مراجعات روزانه به پلیس فتا، شاهد این موضوع هستیم که تعدادی زیادی از این شکات، دخترانی هستند که با برقراری رابطه دوستی در شبکه‌های اجتماعی‌، به گمان اینکه این دوستی پایدار بوده و یا به ازدواج می‌انجامد کلیه اطلاعات خصوصی خود و خانواده خود و حتی تصاویر شخصی را با دوست مجازی به اشتراک می‌گذارند غافل از اینکه این دوستی‌ها به دیدارهای رو در رو و در نهایت به خواسته‌های نامشروع می‌رسد و اگر در این مرحله ارتباط به صورت یک جانبه از طرف دختر قطع شود‌، طرف مقابل جهت رسیدن به خواسته‌های غیر مشروع خود اقدام به تهدید انتشار تصاویر خصوصی و اخاذی می‌نماید‌.

سرهنگ شاکری، اظهار کرد: در آخرین شکوائیه‌ای که با موضوع تهدید و اخاذی در فضای مجازی از سوی قاضی ویژه رسیدگی به جرائم سایبری به پلیس فتا ارجاع شد خانمی اهل و ساکن سنندج بودند که شاکی بیان کرد که شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی اقدام به تهدید و ایجاد مزاحمت از طریق ارسال پیامک‌های تهدید آمیز برای من نموده و مدعی است تصاویری شخصی از من را در اختیار دارد و چنانچه به خواسته‌های وی عمل نکنم اقدام به انتشار تصاویر در فضای مجازی خواهد نمود. لذا مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرارگرفت .

وی افزود: پس از انجام تحقیقات مقدماتی از شاکیه و اقدامات فنی صورت گرفته، مشخص گردید گرداننده اکانت شبکه اجتماعی شخصی اهل و ساکن سنندج  می‌باشد‌. پس از هماهنگی با مقام محترم قضایی متهم به این پلیس احضار شد و در بررسی به عمل آمده توسط اداره فنی و بررسی ادله دیجیتال، مستندات مربوطه از گوشی متهم استخراج و پیرامون موارد معنونه از متهم تحقیق، بدواً منکر قضیه بوده اما پس از مواجهه با دلایل و مدارک مستند به بزه انتسابی معترف و بیان داشت، قبول دارد چند ماه با شاکیه رابطه دوستی برقرار کرده اما بعد از مدتی که شاکیه قصد قطع رابطه با من را داشت به انگیزه ضد اخلاقی و تسویه حساب شخصی و از طریق اکانت شبکه اجتماعی که ایجاد کرده بودم شاکیه را تهدید نمودم که اگر چنانچه به رابطه دوستی خود با من ادامه ندهد و یا مبالغی را به من پرداخت ننماید اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی که در مدت دوستی‌مان از شاکیه به دست آورده بودم ، خواهم نمود و در نهایت متهم تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ شاکری اظهار کرد: خانواده‌ها برای فرزندان خود آگاه سازی نمایند که اعتماد به دوستی‌های اینترنتی عواقب ناگواری برای خانواده و خود جوان دارد و گاهی غیر قابل جبران است‌.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-06-11 08:31

افزودن دیدگاه جدید